lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Elin - 8 december 2015 21:58


Hej på er vänner. Oj vad trött jag är! Efter att min huvudvärk och mitt halsont har gått i vågor idag + att det har hänt massor av saker så kommer jag nog somna gott snart. Ska bara packa och förbereda lite inför imorgon, sedan är det sängen som kallar! I morse så bakade vi pepparkakor tillsammans med våra barn på min avdelning, samtidigt som julmusiken gick runt i CD-spelaren, supermysigt! Att få baka pepparkakor tillsammans med barn är nog bland det mysigaste som finns! Men jag undrar om det var jag eller barnen som åt upp mest av degen hehe...


Stängde på jobbet idag och direkt efter det så åkte jag tillsammans med några kollegor in till Brommaplan för att ha julbord med typ hela förskoleenheten. Supergod mat och supertrevligt sällskap! Det var verkligen länge sedan som jag skrattade så här mycket (och var så mätt....) var på väg att banga i sista sekund, men jag är så himla glad att jag följde med ändå. Har verkligen superhärliga kollegor! Känns verkligen skönt på något sätt att man kan ändra sin inställning så småningom och att man ibland är mogen nog för att inse att man kan ha fel och bara acceptera det. Ska bli kul att åka till jobbet imorgon faktiskt! Strax efter 21 så tackade vi för oss och åkte hemåt, hade en sådan tur så jag fick skjuts också!

Vi sa hej då till tomten såklart :)


Nu ska jag planera morgondagen, kram och god natt!

Av Elin - 8 december 2015 07:43


Så var man tillbaka vid den gamla cirkusscenen igen med ytterligare en musikaliskt geni på scenen. Denna gång var det dags för Tommy Körberg. Min femte och sista julkonsert för i år. Jag bokade dessa biljetter i somras för att jag ville att mormor, morfar och jag skulle gå. Dock så blev mormor sjuk nu när det väl var dags, så jag fick med mig mamma och pappa istället. Tur var väl det, för jag är sååå glad att jag inte missade denna konsert! Typ bästa platserna, längst fram i mitten och över två timmars musikalisk underhållning. Tommy är så sjukt proffsig och varenda ord känns viktig i varenda låt han sjunger. Hans fraseringar, betoningar, mimik och kroppsspråk gör att varje låt blir som en saga vilket är helt underbart att se och höra! Kan inte riktigt beskriva, men han är så fantastisk på att förmedla texter och med denna röst han har. Alltså, det kan nästan inte bli bättre! Helt sjukt vad han kan sjunga! Det blev magi och ståpäls från topp till tå när han brakade loss i Anthem för mig kan jag säga. Lite gospelinslag då och då, gamla godingar och sedan låtar från hans julskiva. Nä, ruskigt bra var det!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards