lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 december 2015

...

Av Elin - 17 december 2015 23:39


Idag för exakt ett år sedan så satt jag på ett flygplan på väg till USA. Till släktingarna. Då ville jag inte alls åka, hade så mycket att göra hemma i Sverige och ville inte lämna all trygghet. Men detta år så vill jag inget hellre än att åka iväg. Vill träffa släkten, vill krama om dem och säga hur mycket jag tänker på dem, vill bort från Sverige. Från kylan, från stressen. Från mitt vanliga liv. Skulle göra allt för att kunna backa bak ett år och ta tillvara på tiden jag hade där. Nu ska jag försöka sova och förhoppningsvis känna att jag får lite ledigt från livet. God natt fina ni!

Av Elin - 17 december 2015 16:28


Hej på er vänner. Denna dag har gått sjukligt fort! Det känns som att jag precis åkte till jobbet i mörkret, trött och frusen. Precis som det är nu, mörkt och trött. Har typ byggt pärlplattor tillsammans med mina barn idag, öppnat den 17onde luckan och fixat lite annat på avdelningen. Mer än det har jag liksom inte gjort. Känns som ingenting, sjukt! Det har varit en lugn dag med andra ord känns det som. Nu är jag hemma i någon timme innan jag drar ut på vift igen, mot Globen faktiskt! Bokade biljetterna till Jonas Gardell, mitt enda liv i somras och nu så är det äntligen dags, jippi! Nu sitter jag i soffan och tittar på Musikhjälpen samtidigt som jag skriver till er, borde väl kanske kolla gaderoben och lite sådant, men jag var dum nog att sätta mig i soffan...känns som om jag aldrig kommer ta mig upp haha. Nä vänner, ska skriva på en annan sak nu när tiden finns, så jag återkommer imorgon. Kram på er!


När barnen fick välja vad vi skulle pärla.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards