lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Elin - 3 oktober 2012 21:52


Kände att jag ville rida idag trots att jag inte är helt frisk, för att fira lite haha. Dock så orkade jag inte så mycket som jag ville så var tvungen att lyssna på kroppen idag.


Eftersom orken inte fanns där riktigt och mitt tålamod försvann lite så gick det inte så jättebra, fick honom ganska kvick i skänklarna när vi hade gjort lite skritt-halt-skritt övergångar och i början så kändes han väldigt fin i formen. Skänkelvikningarna kändes väldigt bra idag, ibland blev han lite överböjd, men det rättade till sig direkt när jag hade fått en tillsägnig av Åsa hehe. 


Efter det så kom vi på volterna  i trav och ställde dom lite åt höger och vänster, sen gjorde vi en jättesvår övning (enligt mig) då vi skulle ställa åt höger och flytta rumpan ut från volten, fast vi red i vänstervarv, skitsvårt tycker ajg och jag fick ingen riktig känsla över hur det skulle kännas när det blev rätt, så där gav jag upp lite.


Vänstergaloppen provade jag på idag och det gick faktiskt helt okej, jag tog det lugnt och försökte känna takten och då gick det ändå väldigt bra, högergaloppen provade jag inte då jag blev helt slut efter första galoppen utan travade lite innanför voltspåret iställe, efter det så skrittade jag av.


Lite tråkigt att kroppen inte håller riktigt när man vill ge sitt bästa, men jag antar att det bara är att acceptera.

Av Elin - 3 oktober 2012 11:38


Hade sjukt svårt att sova inatt, kunde verkligen inte sluta tänka på praktiken vilket slutade med att jag somnade typ vid halv 1 och att jag drömde om praktiken hela natten, knäppt!

 

Mamma och jag åkte iallafall till radiumhemmet i morse för att få reda på dom sista provresultaten om cancern var borta. Har inte varit ett dugg orolig eller nervös sen jag fick reda på för några veckor sedan att det såg bra ut men att dom ville vara helt helt säkra på det innan dom bekräftade det helt och hållet, det har känts jätteskönt såklart men oxå lite fel för det känns som jag inte borde ha varit så lugn utan att jag fortfarande borde vara orolig. Såklart så blev jag skitnervös när vi väl satt i väntrummet idag, kanske inte lika kraftigt som sist men orolig var jag.


Gick iallafall därifrån med en ENORM lättnad, nu är jag helt cancerfri! Otroligt skönt, kan knappt fatta att det är sant! Ska fira detta med att rida ikväll och när jag kommer hem så blir det nog ett glas champagne, annars blir det imorgonkväll. FUCK CANCER!

 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards