lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Elin - 17 oktober 2012 22:13


Vill inte ens skriva om ridlektionen idag, det var länge sen det gick så dåligt som idag. I början så trodde jag att det verkligen skulle bli en bra lektion för han kändes väldigt pigg och lyssnade väldigt bra när vi gjorde skritt-halt-skritt övningar. Men där fick jag så jag teg.


När vi red skänkelvikningar i vänster varv så fick jag iallafall till några bra så det kändes ändå skönt, volterna blev lite ojämna då jag glömde bort att titta vart jag skulle utan tittade bara på formen eftersom han var väldigt stretig idag. Höger var svårare att komma åt med skänkeln, men det gick väl ändå helt ok. Gjorde samma sag i trav och Åsa sa att det såg bra ut i skänkelviknigarna men jag kände inte samma känsla där, hade nästan velat att han flyttade sig ännu mer, men fick inte till det.


Vände rätt upp och gjorde volter åt båda hållen från medellinjen och det kändes väl helt ok men fortfarande så kändes han jättestretig och det kändes som om han typ höll emot med flit bara för att jävlas. Provade att galoppera i båda varven men jag klarade inte av att hålla honom på volten så gav upp ganska snabbt. Nä, fick verkligen ingen bra känsla idag, formen var typ katastrof hela lektionen och jag blev bara mer och mer frustrerad...Hoppas det går bättre nästa vecka!


    



Av Elin - 17 oktober 2012 15:13


Idag fick jag äntligen hem mitt fuck cancer armband som jag har beställt från Ung cancer, gör det ni oxå! Gå in här eller här eller varför inte HÄR!


 

Av Elin - 17 oktober 2012 12:45

 

Dom senaste dagarna har jag drömt så sjukt konstiga drömmar. Dom är ändå inte helt random för det är typ liknande saker jag kan tänka på under dagen eller nått, men i drömmarna blir dom helt crazy.


Natten till i måndags så drömde jag att jag var gravid och att min barnmorska typ var en av mina gamla förskollärare när jag gick på dagis. Jag satt i en sån där creapy gynstol, vem gillar sånna lixom!? Men iallafall, min barnmorska/förskollärare kom fram till att det var något fel på fostervattnet av någon anledning, sen vaknade jag i vild panik och trodde att jag verkligen var gravid och att jag typ skulle förlora mitt barn, hemskt!


Natten till igår så drömde jag om våra nya grannar (ja våra grannar som har bott här i typ hela deras liv och som har sett mig växa upp här mm ska tyvärr flytta) men iallafall. I drömmen så flyttade det in typ en familj med tre barn i och ytterligare en familj fast med två barn, den familjen med tre barn hade två shettisar som bodde i garaget och jag som hästnörd beslöt mig för att gå och hälsa på helt random när jag såg att dom hade hästar. Sen när jag typ hade kommit överrens med alla fem barnen så kom alla föräldrar, som för övrigt hade varit på middag hemma hos mig, förstår inte hur hjärnan kan koppla det när jag inte "ser" just det momentet i drömmen. Efter ett tag när jag hade hälsat på föräldrarna så började jag observera att dom körde på samma "uppfostring/pedagogik" som på min VFUplats, det slutade iallafall med att när jag hade betättat att jag pluggar till förskollärare så litade dom på mig direkt och jag fick hjälpa till med både barnen och deras hästar, sen vaknade jag.


Helt sjukt vad konstiga drömmar man kan drömma ibland asså! Har ni drömt något helknäppt någon gång? :)

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards