lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Elin - 18 oktober 2012 18:10


Dagarna går och ibland är jag stressad så jag börjar gråta och ibland tar jag ett djupt andetag och inser att jag kommer fixa det här oxå. Värst är på kvällarna och nätterna, jag måste ha radion på för att kunna somna så jag tänker på något annat än skolan. Jag önskar att allt var som förut, men jag tror fortfarande att allt kommer att lösa sig. Jag vill ju bli förskollärare, så enkelt är det och det är det ända som räknas. Nu är jag iallafall ganska lugn, har läst, översatt, strykigt under och markerat i böckerna och känner ändå att jag tror jag kan mer än vad jag tror.


När jag hade tittat lite på TV i förmiddags så kände jag att jag aldrig skulle kunna klara av att plugga och få in något i hjärnan för ajg var så trött, så jag gick faktiskt och la mig och sov i en timme och efter det så kändes det lite bättre iallafall. Åt lunch och satte mig sedan och pluggade i några timmar. Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt och ladda upp inför lektion imorgon från 9-12, skönt att få sluta tidigt för en gång skull.


Kanske återkommer lite senare ikväll. Puss 

Av Elin - 18 oktober 2012 10:03


God morgon alla fina som tittar in. Har ni sovit gott? Själv har jag sovit i drygt 4,5 timmar inatt för att jag hade så sjukt ont i kroppen efter ridningen igår, speciellt axeln, kunde knappt ligga ner utan att det gjorde ont, måste verkligen ta tummen ur röven och se till att fixa en läkartid så jag får bukt på detta! 


Men allafall, gick upp vid 0730 trots att ajg typ mådde illa och hade ont i magen för ajg var så trött. Hade tid på koagulationsmottagningen klockan 9 på KS angående min blodpropp som jag fick på grund av min infart i början av året. Eftersom jag har tagit sprutor nu i över 6 månader och cancern är borta så behövde ajg inte fortsätta med det längre, jätteskönt verkligen! Vi passade även på att rensa min läkemedellista vilket nästan kändes skönare, typ som om det bekräftae ännu en gång på att ajg är frisk, från att ta typ 3 A4 papper med tabletter, sprutor, pulver mm så har jag nu mera en helt tom lista! Vi får hoppas att det förblir så, right!?


Nä, nu ska jag vila lite, titta lite på TV kanske...känner att jag fortfarande måste piggna till för att orka plugga under dagen. Höres!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards