lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Elin - 10 oktober 2012 21:45


Var totalpepp i början av veckan att verkligen satsa allt och göra av med all ilska på hästryggen genom att vara bestämd och verkigen satsa järnet. Ja, det blev ju som det blev. Orkar inte skriva så jättemycket om lektionen. Han kändes väldigt pigg och kändes bra i början i skritten, skänkelvikningarna kändes faktiskt oxå bra, tills vi skulle ställa åt fel håll, då kom han ur formen ganska rejält och jag fick inget bra flyt. Red skänkelvikningar på hörnlinjerna i trav (som vi oxå gjorde i skritt) och det kändes inte heller helt okej, fick till någon bra i högervarvet då jag hade spegeln till hjälp.


fuskade lite idag i galoppen med att ta hjälp av gummisnodden men fyfan vad dålgit det gick då, när jag har gummisnodden på så kan jag verkligen inte hålla honom på volten, han bara stretar emot och allt blir kajkobajko. Fattade galopp från skritt och galopperade 5 språng för att sedan gå ner i skritt. Han var väldigt trögstartad i början, fick inte till någon fattning alls, men när jag hade sagt ifrån lite så blev han lite kvickare. 


När vi sen skulle galoppera på volten och ställa utåt så gav jag upp, då blev det för mycket för min axel tyvärr. Är så tråkigt att rida när det inge går som man vill och när kroppen strejkar, funderar på att börja leta medryttarhäst istället så man får rida lite som man själv känner för och orkar...

Av Elin - 10 oktober 2012 18:09


Vilken dag det har varit, är redan helt slut och så ska jag rida om några timmar, puh. Jag insåg efter ett tag att ajg inte kunde missa ännu ett till seminarium så hur mycket det än tog emot och hur fel det kändes i magen så tog jag mig i kragen och åkte in till SU. Det gick betydligt mycket bättre än väntat, trivs helt ok med min SAgrupp och klassen kanske inte är så dum trots allt.


Jag insåg på bussen att jag inte kunde fortsätta att vara så här negativ. Hur arg jag än är och hur opepp jag än är NU på att plugga så gäller det säkert bara att komma in i pluggrutinerna igen och lära känna nya klassen sen kanske allt är bra igen. Jag vet ju att jag vill bli förskollärare och framför allt så vill jag inte svika min praktikplats, när jag är där så mår ajg ju som bäst och det kan ju bara betyda en sak; Att jag vill jobba på förskola.


På vägen hem från SU så svängde jag förbi åhlens och köpte Sarah Dawn Finers nysläppta skiva, jag måste ju lixom köpa den idag då den släpptes idag, annars är ajg inget bra fan. Jag vet, det är någon knäpp grej jag har fått för mig men jag kan verkligen inte tänka mig att köpa den dagen efter, själva grejen är ju att få den på releasedagen lixom. När mamma mia! släpptes på DVD så hängde jag på låset till Åhlens i Vällingby för att hinna köpa den innan jobbet hahaha.


Nu ska jag byta om sedan blire stallet! Höres, puss.

Av Elin - 10 oktober 2012 10:12


Godmorgon alla fina. Sovit gott? Jag har sovit alldeles för lite inatt så vaknade illamåendes och med magknip, inte kul. Jag har iallafall kommit hem efter att ha varit ute på ett litet uppdrag med mamma inne i stan på morgonen, sjukt dyrt att ta bilen förresten när man är tvungen att åka in och ut från stan flera gånger för att komma dit man ska. Mötet gick inte så bra som jag hade önskat utan jag får helt enkelt ha lite mer tålamod och vänta i några månader.


Ska till SU i eftermiddag, har verkligen ingen lust till det! Är så jävla omotiverad att plugga och det känns verkligen inte bra, det var jobbigare att komma tillbaka än vad jag hade trott ärligt talat, allt jag vill är att börja jobba på min praktikplats!


Nu måste jag iallafall hitta något att stoppa i magen eftersom jag mår så sjukt illa fortfarande, hoppas att mamma inte har kommit hem med någon magsjuka bara! Höres senare, puss.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards