lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Elin - 19 oktober 2012 23:36


Igårkväll så fick jag något sug att bjuda på räkcocktail när jag fyller år så vi håller på att prova olika varianter här hemma. Finns ju alla möjliga varianter och det känns som om man kan sitta hela livet och googla fram nya recept. Idag provade vi iallafall en väldigt enkel, somrig och god variant med räkor (såklart!), avocado, chili, mango och koriander i. Dock så var chilin sjukt stark så man passade på att rensa bihålorna medans men åt den haha, nä men skämt o sido så var den jättegod. En somrig förrätt som jag kan tänka mig att bjuda på på midsommar typ. Prova ni oxå vettja!


 

...

Av Elin - 19 oktober 2012 17:14


 

Av Elin - 19 oktober 2012 15:23


Hejsan på er! Har ni haft en bra fredag och är beredda på lite fredagsmys senare? Min dag (än så länge) har väl inte varit sådär jättebra precis. Sov dåligt inatt oxå, börjar verkligen bli less på det nu men vet inte vad jag ska göra. Tagga ner kanske ni tycker, men det är lättare sagt än gjort haha. Vaknade iallafall och hade jätteont i axeln och kroppen så valde att vara hemma idag med, det slutade med att jag typ brast ut i gråt och att mamma försökte få mig på bättre tankar, somnade tillslut om och sov till 11.


Har pluggat ungefär hela dagen idag, haft lite pauser och lagat mat, städat och kollat på lite TV men annars så har ajg suttit med näsan i böckerna ungefär hela dagen. Just nu känner ajg att ajg har något sånär bra koll på det mesta, men direkt när dom skickar ut något på mondo så blir jag stressad och tror att jag har missat jättemycket.


Ska iväg med mamma och handla lite sen återgår jag till mitt pluggande, ciao!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards