lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Elin - 3 oktober 2013 19:59

 

Vänner! Har ju helt glömt bort att berätta vart jag befinner mig på Måndag klockan 1930. För typ ett halvår sedan så bokade jag biljetter till Helen Sjöholms konsert. Hon åker ut på en turné nu med start imorgon där hon sjunger blandade låtar från hennes karriär. Jag som älskar Helen kunde inte låta bli att boka två biljetter direkt när jag såg datumen. Pappa och jag (äntligen fick jag med pappa haha) kommer alltså befinna oss på Rival på tredje raden parkett på måndag klockan 1930, can´t wait!


Av Elin - 3 oktober 2013 14:37


 


Hej på er vänner. Nu sitter jag här i soffan nyduschad och lite seg i kroppen. Klockan ringde vid 8 imorse och jag var galet trött, somnade vid 2 så det blev inte så jättebra sömn inatt.  Men iallafall, vid kvart över 9 så åkte ajg mot stallet, inte Vällingby utan Säby denna gång för att möta upp Mimmi. Eftersom jag ska börja ta Palette ca en gång i veckan så var det tänkt idag att vi skulle göra en liten checkning så jag har koll på allt och grejer, var ju där och tog hand om Palette i fyra dagar i somras men saker och ting kan ju ha ändrats under tiden ;).


Fint vid bussen i morse.


Jag kom dock lite sent, pgr av signalfel så när ajg kom vid ca 1015 så var Palettes box redan mockad och det var bara att ta in henne från hagen och fixa i ordning henne, lyx! Vi red inne i lilla ridhuset idag. Jag hade med mig min nya tygel, men den gick inte att använda så tog bara handtaget på Mimmis tyglar så löste det sig bra, det var ju ett tag sedan jag red Palette nu så det blev lite testing testing idag. 



Har kommit fram till att det är svårare att rida i vänstervarv för då tappar ajg hela högersidan och Palette åker utåt från voltspåret när jag rider på volt. Sen eftersom jag rider med bara ena handen så blir hela min kropp sne och jag tycker att det känns som att hästen går snett. Det finns mycket att jobba på. Lära sig att använda benen och sätet mer, våga prova mig fram och fortfarande titta framåt haha som jag skrev igår oxå! Men det ska bli kul att få ha Palette lite mer och lära känna henne, tillslut så får lär vi nog känna varandra!


När ajg var klar efter lite stöttning och hjälp av Mimmi så hoppade jag av för att hon ville prova att rida med min tygel, tänk, hon är den första på alla år som jag har ridit med mitt handtag som har vågat ta sig upp och rida med den. Tyckte att det såg jättebra ut och det känns som att hon nu kan sätta sig in i min situation hur man styr och ställer med den ;). Nu är det bara Åsa som måste upp och prova tycker jag haha!


Snällare häst får man leta efter!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards