lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Elin - 26 oktober 2013 21:10


Är nu hemma och har intagit soffläge inför resten av kvällen, skönt att inte komma hem allt för sent faktiskt. Ååh vilken underbart trevlig och mysig eftermiddag och kväll jag har haft med min fina vän Melissa. Efter lite förseningar med spårvagnen så var vi äntligen framme vid Cirkus, kändes konstigt att inte gå av vid skansen när man åkte spårvagn haha ;). När vi äntligen kom upp till våra platser som visade sig vara längst upp längst bak, efter lite gnäll att vi hade två pelare framför oss så tyckte vi ändå att det var helt ok platser. Har faktiskt aldrig suttit så långt upp och bak någon gång när jag har varit på cirkus, men det var ju helt ok att sitta där uppe ändå, det ända tråkiga var att man inte kunde se minspelen så tydligt. För er som missat så var det Spök vi kollade på. Absolut sevärd, otroligt rolig, bra musik och bra ensambel som bestod bland annat av Måns Zelmerlöw, Sussie Eriksson, Lena PH och Loa Falkman, allafyra var sjuuukt duktiga! Har ni inte sätt spök? SE DEN!



Efter Spök så åkte vi vidare till Kungshallen för att äta middag, vi båda var sjukt sugna på pizza så pizza blev det! Vi satt väl där ett tag och snackade och sen blev vi sugna på chklad så då stannade vi till på ett fik och delade på en jättegod kladdkakebit och satt där och snackade i några timmar, såååå mysigt! Har som sagt haft en jättemysig kväll, kan somna lycklig ikväll/natt! :D


Av Elin - 26 oktober 2013 14:00


När jag tog sånglektioner så hade jag en stor Carolabild i pärmen som jag alltid såg till att den satt bredvid den sången jag skulle sjunga. Jag tyckte att jag sjöng mycket bättre med Carola i närheten som gav mig styrka. Jag kommer till exempel aldrig glömma första gången jag kom upp i tonen höga C, en ton som man anser att soprenerna (de som sjunger högst) bör komma upp i. Jag är egentligen alt. Men ibland så lyckades jag komma upp i höga C och den första gången jag lyckades så var min sångpedagog helt lyrisk och sa att jag hade kommit upp i "höga C, glasspräckartonen" och att jag absolut inte skulle ta bort bilden på Carola i min sångpärm, eftersom han förstod att jag fick lite mera kämparglöd varje gång som jag tittade på bilden. Saknar den tiden när jag kunde sjunga...


Av Elin - 26 oktober 2013 11:53


Hej vänner. Ligger fortfarande i min säng, är så otroligt seg! Gårkvällen avslutades på ett trevligt sätt, när Idolsändningen var slut så hade jag bestämt med Erika och Emma att ses utanför studion, har inte träffat dom på länge och dom satt i publiken under sändningen och eftersom jag bor fem minuter från studion så tänkte jag att jag kunde ta en mysig nattpromenad för att spana efter kändisar och krama om mina vänner. Haha det hela slutade med att dom inte var där jag trodde att dom var så sprang runt hela lunda industriområde kändes det som, men tillslut så hittade vi varandra. Fick till och med säga hej till Anders Bagge när han skulle åka hem ;).

Idag står det musikal och middag på schemat. Ska åka vid 1340 ungefär och möta upp Melissa vid centralen då vi ska titta på Spök, jag hoppas verkligen att vi kommer ha någorlunda bra platser! Efter musikalen ska vi ut och äta middag, myslördag! :D nä hörni, nu måste jag verkligen gå upp så jag hinner äta lunch och fica iordning mig. Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards