lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Elin - 15 oktober 2013 20:46


Salta kex/smör/brieost/päron=mums!

Av Elin - 15 oktober 2013 18:56


Nu är jag hemma i värmen igen. Så skönt! Började mitt äventyr med att hälsa på Spånga gymnasium och grundskola, eller i detta fall bara grundskolan. Det var en evighet sen jag var där nu och det kändes jättekonstigt att träffa gammal personal, man inser när man hälsar på i sina gamla skolor hur fort tiden går. Helt sjukt att man själv har varit så liten haha, jag saknar inte Spånga ett dugg, jag hade det jättebra när jag gick där men jag är otroligt glas att den tiden i livet är över, högstadiet, usch haha! Men en positiv sak med Spånga var att jag var väldigt trygg i mig själv när jag gick där, tyvärr så är jag nog inte lika trygg i mig själv längre, men jag jobbar på att bygga upp den tryggheten igen.



När Elin hade slutat så åkte vi hem till henne och  åt lite och sen vidare till stallet. Jag hade lovat att fota Ein ikväll när hon hoppade på våran gemensamma stjärna, imorgon är det min tur att sitta upp på Billy. Var otroligt skönt att vara i stallet och få pussa på hästarna, behövde det. Tänk att djur kan vara så betydelsefulla i livet. Resten av kvällen spenderas i soffan hemma. Kram på er mina hjärtan.


Finaste <3



Av Elin - 15 oktober 2013 15:45

 

"Vet du hur det känns...

...att behöva gå upp tre gånger varje morgon och äta frukost för att man blir så hungrig av all kortison?

...att kolla sig i spegeln och allt man ser är cancer?

...att tänka tanken hur alla nära och kära kommer att må om man förlorar kampen?

...att ständigt ha spänningshuvudvärk för att man har svullnat upp så mycket i ansiktet för kortisonet?

...att kalla sjukhuset för sitt hem?

...att inte kunna göra det man älskar för att man har tappat all ork och alla muskler?

...att bli stucken tre-fyra gånger extra än alla andra för att blodkärlen är så sönderstukna?

...att ha så fruktansvärt ont i skelettet så man varken kan sitta, ligga eller stå?

...att förlora hoppet?

...att behöva svara på frågan vad man har gjort under ett halvår med svaret "jag har haft cancer"?

...att behöva lära sig leva med tanken av att cancern kan komma tillbaka?

...att glömma bort hur det känns att må bra?"

Från arkivet, den 24 Januari 2013, läs hela inlägget här.


"När man är frisk önskar man sig tusen saker men när man är sjuk önskar man sig bara en sak…att bli frisk."

 

SNÄLLA, alla ni som läser detta. Stöd Cancerfonden genom att SMS:a  till numret 72988 , skriv BESEGRA (mellanslag) ditt namn så skänker du 50 kronor.Tillsammans gör vi skillnad!

 

 

 

 

 

Av Elin - 15 oktober 2013 12:35



Mina känslor och tankar går verkligen upp och ner just nu. Tycker att det är sjukt jobbigt att jag mår som jag gör, men jag är övertygad om att jag kommer att ta mig igenom det. Varför inte liksom? Tror att det är mycket stress och kontroll som har med saken att göra också. 


Somnade inte förs vid 0230 inatt tror jag så jag sov lite längre idag. Skönt. Mindre skönt när jag ska upp tidigare på Torsdag, men det får gå. Idag har jag inget att göra verkligen, har bestämt mig för att inte ens öppna kurslitteraturen idag utan sparar det till imorgon och på fredag. Ska iallafall ringa några samtal nu efter lunch hade jag tänkt. Om några timmar ska jag knalla ner till Spånga gymnasium och grundskola för att möta upp Elin och kanske hälsa på någon personal, sen drar vi vidare hem till henne en snabbis för att hämta kameran och sedan vidare till stallet. Ska bli skönt att andas lite hästluft och känna en varm mule på axeln, behöver nog det. Nu ska jag ta något att äta så magen slutar kurra och så ska jag spela Carola på högsta volym och sjunga med. Jag älskar att vara ensam hemma! Kram på er ♡.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards