lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Elin - 7 oktober 2013 23:00


Hej vänner. Nu är jag hemma, tvättat bort allt smink och sitter i myskläder i soffan och smälter kvällens upplevelse. Ikväll har jag ju som sagt varit på konsert. Helen Sjöholm är ute på turné just nu och idag var det första dagen i Stockholm, på Rival. Sist jag var där så var jag även då på Helen Sjöholms senaste turné. Konserten var iallafall hur bra som helst! Det var låtar blandat från hennes karriär och annat, Billy Joel, BAO, musikaler, Svenska visor, ja allt man nästan kan tänka sig.


Varje gång jag ser Helen live så blir jag påmind om vilken otrolig musikalitet hon bär på! Hon har en röst som är helt otrolig och en dynamik i rösten som jag vet inte vad! Det märks att hon är en otrolig duktig skådespelerska oxå då hon sjunger varje låt med lite berättarröst och teater, så himla kul att se! Jag kan egentligen inte välja ut det bästa från kvällen, efter två timmar så hade det blivit ett antal låtar som ni förstår haha. 


Kvällen kunde inte avslutas på ett bättre sätt än att jag fick båda autograf och bild. Denna bild har jag väntat på i ca 10 år och idag så fick jag äntligen en bild på oss, även om den inte var så jättebra. Fina fina Helen <3. Tyvärr så fick man inte ta kort under konserten, men bjuder på tre bilder från kvällen.


I 10 år så har jag väntat på denna bild och ikväll blev det äntligen av! Något dålig, men ändå en bild. På oss. På mig och Helen Sjöholm. En av mina tre största idoler. Är så tacksam över mina idoler som är så otroligt begåvade, smarta och fina på deras egna olika sätt. Trots mina snart 22 år så är jag stolt över att jag fortfarande håller fast vid att ha idoler i mitt liv, dom har räddat mig i många olika situationer. Ikväll har jag fått njuta av Helen Sjöholms underbara musikalitet och humor i ca 2 timmar. Jag kommer att somna lycklig ikväll!

Av Elin - 7 oktober 2013 13:37


Hej på er vänner! Är verkligen måndagsseg idag känner jag. Klockan stod på 7 imorse och det var som vanligt segt att komma upp. Var sjukt trött hela dagen igår och var trött när jag gick och la mig för att sova, men den gick det över och jag tror inte att jag somnande förs vid 1, halv 2, jobbigt! Men det var bara att traska upp i morse, hur trött jag än var. 


Idag var det dags för första lektionen på den nya kusen, läroplansteori, pedagogisk dokumentation och bedömning. Känns som en väldigt intensiv kurs, inte bara för att den är lagt under en månad bara utan att det är mycket att läsa och skriva i denna kurs. Känns helt plötsligt ganska onödigt att man var ledig typ hela förra veckan...ibland så tycker jag att det känns som att denna utbildning skulle kunna kortas ner en termin om man körde lite mer intensivt hela tiden. Men nu är det som det är och som tur är så går tiden väldigt fort så snart är jag minsann klar! Det gäller att se det positivt ;).


Nu är jag iallafall hemma sedan en timme tillbaka. Har precis ätit lunch, rester från gårdagens middag och sitter i soffan just nu och tittar på Wallander. Ikväll är det dags för Helen Sjöholms konsert, woho! Kram på er vänner!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards