lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 oktober 2013

...

Av Elin - 24 oktober 2013 17:22


Idag var du starkare än vad jag var när jag vaknade. Nu är det du som är svagare.

Jag hatar dig.

Av Elin - 24 oktober 2013 14:40


Herre Jesus vad denna dag har gått fort. Nu är jag iallafall nyduschad och har intagit viloläge i soffan ett tag. Efter lite förseningar (varför är det alltid förseningar när jag ska till Säbystallet!?) så kom jag äntlgen fram till stallet, hade väl planerat att ta det lugnt men ändå föröka att inte bli allt för sen hem, tyckte att ajg lyckades helt ok med det idag, vanligtvis så känns det som att det alltid tar tre timmar extra än vad man hade tänk haha. Orkade inte riktigt rida ett seriöst dressyrpass, känns så schysst' mot både en själv och hästen när man hoppar upp och bara dressyrar lite oseriöst, nej istället för ett dressyrpass så blev det faktiskt en barbackatur i skogen med Carola i öronen, var jättemysigt verkligen tills det kom en cykel i full fart bakom oss och efter det så var helt plötsligt allt läskigt haha. Men vi skrittade en tur tills hon började lugna ner sig igen och då vände vi hem. Jobbade lite med att ställa och att rida lite öppna emellanåt och i slutet så blev hon riktigt fin faktiskt.

 



Tror jag kom ifrån stallet vid 1230 ungefär och när jag gick så såg Palette så nöjd ut med hö i hagen som hon mumsade på när hon smågnäggade ett litet hej då, vi kan väl åtminstode låtsas att hon gnäggade hej då till mig ;)!


 

Hade tänkt att jag skulle plugga nu när jag kom hem, men jag fastnade i telefonen ang DUS i typ en timme så klockan hann rinna iväg och nu när jag har satt mig ner så inser ajg att jag är alldeles för seg i huvudet för att plugga. Får läsa lite litteratur innan jag åker iväg till skolan imorgon förmiddag istället. Nä hörni, nu ska ajg slänga iväg ett mejl sen ska jag nog titta lite på TV och hoppas att ajg inte somnar haha.

Av Elin - 24 oktober 2013 08:48


God morgon på er vänner. Gaaah vad trött jag är! Somnade inte förs vid 0230 inatt! Trots att jag var hur trött som helst när jag gick och la mig så vände och vred jag på mig i två timmar, suck! Kände mig faktiskt lite dålig igår, tror att det hade och göra med att jag var trött i huvudet eftersom jag pluggat ganska mycket, men jag tog ändå en ipren innan jag gick och la mig, jag har verkligen inte tid för att bli sjuk nu! Har god lust att gå och lägga mig i min varma och sköna säng, men icke! Dels så vill jag inte vända på dygnet och dels för att jag faktiskt ändå vill börja dagen med att pussa på ponnyn och rida en sväng. Behöver det idag känner jag, det ser ut som att det är ganska fint väder så ska nog bege mig ut i skogen barbacka tror jag.


Lär väl komma hem vid 1 kanske, sen får vi se vad som händer. Kanske plugg eller så vilar jag lite från det idag. Återkommer när jag är hemma kompisar, nu ska jag dricka upp mitt te och klä på mig, sen är det bara att ta sig till stallet, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards