lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Januari, Februari och Mars

Av Elin - 8 december 2013 21:30


Jag brukar ju skriva lite om året som har gått när December är igång. Så på söndagarna kommer det upp en liten resume på tre månader i taget, idag blir det alltså om januari, februari och mars.

 

Januari: Det nya året klingades in med Lisa, kvällen blev inte som planerad men natten slutade med skumpa och deeptalk hemma hos mig nere i källaren, mys! Några dagar efter nyår så åkte jag till Rapunzel och satte in löshår, jag var så osäker i mig själv med kort hår och ville bara ha långt hår igen som ett sista tecken på att jag var fri från cancern, så den 2 januari var ett stort steg för mig mentalt mot ett friskare liv. Jag hade både toppar och dalar i ridningen, satt fortfarande och tragglade på världens finaste Brolle, men det kändes som att det saknade något. Ena stunden var det inte kul alls att rida medans andra stunden så var det det bästa som fanns. Jag fortsatte att jobba på i DUS trots att vi var få på mötena och engagemanget inte låg på topp. I mitten av månaden så var jag på min fasters begravning, aldrig kul att behöva vara på begravningar! Jag pluggade på, och gjorde så gott jag kunde trots att det var riktigt kämpigt ibland, ägnade mycket tid (och pengar) på att fika med alla fina vänner jag har och i slutet av månaden så hade jag lyckats få med mig hela familjen till Hamburger Börs för att se på Magnus Ugglas show.



Februari: Månaden började med ett riktigt Carolamood då jag drogade hennes låtar från 80-talet tills hela familjen blev galen på mig. Hade det kämpigt i skolan, ställde för höga krav på mig själv och slösade onödigt mycket energi på att vara irriterad på dåliga lärare. Melodifestivalen sattes igång och självklart så satt jag bänkad (nästan) varje vecka! Bokade min första körlektion och började övningsköra lite smått, träffade äntligen mammas faster igen efter allt för lång tid ifrån varandra, Dus fortsatte som vanligt, ridningen fortsatte som vanligt, fortsatte att fika med vänner. Det var en tuff månad då jag tyckte att det var många som drog i mig och jag visste inte riktigt på vilket ben jag skulle stå på.


 

 



Mars: Mådde himla bra under mars månad, det hände inte så jättemycket men ändå så var jag så sjukt tacksam över att jag levde. Skolan gick helt ok, läste praktiska kurser som var helt okej, ridsporten rullade på bra, både DUS och själva ridningen, Patrik Kittel kom till Vällingby för att ha clinc, riktigt kul! Umgicks mycket med mina fina vänner, både i och utanför skolan. I början av månaden så var Melissa och jag på Mellofinalens genrep på Friends arena, det bästa från den kvällen var att Carola var där och äntligen så fick jag se henne live efter nästan ett års avbrott! 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards