lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 21 mars 2014 15:31


Halloj allesammans. Idag är det äntligen fredag för er som har missat det! Samtidigt som denna vecka har gått sjukt fort så känns det ändå som att det har varit en väldigt lång vecka, men det kanske är för att man har pluggat varje dag och sen hittat på annat och fyllt ut dagarna med. Mia och Veronica kom hit strax efter 9 imorse och så har vi pluggat till 14 ca, eller ja idag har nog varit den sämsta pluggdagen-känns som att jag inte har gjort någonting haha, men nu har jag iallafall skrivit klart halva uppsatsen ungefär, känns skönt ändå på något sätt.  Nu har jag precis hoppat ut från duschen och ska sitta här i soffan ett tag innan det är dags att åka till Elin.


Min blombukett börjar bli så fin ;)


Lagade en supergod omlett till lunch idag


Och jag hittade ett hjärta i den oxå ;)

Av Elin - 21 mars 2014 08:50


God morgon på er vänner. Idag är det sol och varmt, jippie! Har pluggdag idag oxå och planerar att skriva så fingrarna glöder eftersom att min helg är helt fullspäckad.


Ikväll är det myskväll hos Elin

Imorgon befinner jag mig på lakritsfestivalen med Sofi och Anna på förmiddagen/lunch, sen hem och plugga lite och på kvällen kommer Mimmi hit för en liten vinkväll.

söndag ska jag vara i stallet vid typ 1230 eller något för en clinic, sen hem och träffa mina föräldrar som kanske har kommit hem på eftermiddagen någon gång, sen på kvällen ska ajg mot täby för en middag med DUS-styrelsen.


Ja, det är full fart denna helg men man lever bara en gång brukar man ju säga ;). Nu ska jag sätta igång med pluggandet och vänta på att Mia och Veronica kommer, ha en bra fredag, återkommer senare!

Av Elin - 20 mars 2014 22:08


 

De stunder jag känner att det blir för mycket så är jag så otroligt tacksam över att jag har mina vänner,

både de tvåbenta och fyrbenta vännerna. Utan dem så vet jag inte hur jag hade klarat mig så här långt.

 

 

 

Av Elin - 20 mars 2014 18:50


Halloj mina vänner. Allt bra med er? Med mig är det lite upp och ned måste jag ändå säga. Men så är det ibland antar jag. Det känns som att denna dag har varit sjukt lång! Igårkväll när jag gick och la mig i sängen så tänkte jag just på att jag inte har varit så seg och trött denna vecka, men såklart så slog tröttheten till idag istället. Känns som att jag har halvsovit hela dagen haha. Jag har iallafall skrivit lite mer på tentan idag än igår, men inte alls så det räcker tyvärr. Jag ska försöka skriva lite nu ikväll hade jag tänkt eftersom att jag inte kan skriva under helgen då jag har fullt upp. Vi hade iallafall planerat att sitta och skriva till 24 då det var dags för en föreläsnig på SU, men så blev det inte riktgit hehe. Vi drog iallafall till SU för VFU introduktion, jag säger bara jisses! Mycket som man ska hinna med att göra under de 23 dagar vi är ute på VFU och jag börjar få en aning panik hur ajg ska hinna med allt och samtidigt vara nöjd över mina prestationer. Har så himla mycket prestationsångest nu för tiden, men som tur var så har jag en sån himla fin förskola jag är på med underbar personal så allt kommer säkert att lösa sig när jag väl sätter igång. Nu har jag precis satt mig i soffan efter att ha lagat middag och städat köket och planerar att sitta här för resten av kvällen. Nu-plugga!


Hej mitt vinterlaaand! Ja, det är ju nästan så man tror att det är jul snart med tanke på all denna snö, jag hade nog uppskattat den om den kom då istället för nu. Nu vill jag ha vår och sol. Men jag har hört att det ska bli varmare redan imorgon så det får vi hoppas stämmer. Men julen varar än till påska går ju låten, så man vet ju aldrig ;).


Så här pluggar Mia, eller? ;)


Föreläsningsdags.

Av Elin - 20 mars 2014 12:29


Just nu sitter jag i soffan och försöker att skriva på uppsatsen, men jag vet inte-det står rätt still nu om jag ska vara ärlig haha. Om ca 1,5 timme ska vi-jag, Veronica och Mia alltså åka till universitetet härifrån mig för en VFU-introduktion på två timmar. Känns som att det kommer bli en lång dag med tanke på att vi slutar klockan 17. Nä, fokus nu den sista 1,5 timmen Elin, dags att skriva! Hej dååååå

Av Elin - 19 mars 2014 21:35


God kväll på er vänner. Är nyss hemkommen från en kväll i stallet. Åh vad jag älskar att vara där, det finns verkligen ingen bättre plats än att få pussa på massa hästar och träffa fina vänner. Ikväll skulle min grupp hoppa, men eftersom jag känner att jag inte riktigt har en häst i Vällingby som jag kan hoppa så valde ajg att avboka kvällens ridlektion. Idag hade min grupp den himla lyxen att bara var tre styckna! Sen fick två tjejer hoppa in i gruppen innan oss och rida igen och utnyttja ledarbiljetter, så allt som allt så var de bara fem styckna så himla lyxigt! Synd att det inte kan vara samma lyx när vi rider dressyr ;). Det var iallafall kul att sitta och kolla på lektionen, tyckte att det var lite kaosartat, eller man kanske ska säga tvärtom-det var två av fem hästar som hoppade utan problem, resten höll på att krångla så det tog nästan hela lektionen att få över dessa hästar över två hinder, sjukt! Nästa vecka är det dressyr som gäller och då ska jag upp i sadeln igen minsann!


Kalle fick hjälm på sig ;)



Jag fick ta hand om lilla Frida efter lektionen då hennes ryttare började må dåligt

Av Elin - 19 mars 2014 16:05


Hej på er vänner. Egentligen så har jag inte så jättemycket att komma med idag. Vaknade klockan 8 av att telefonen ringde, men var så yrvaken så insåg inte att det telefonen som ringde förs det var försent. Var ändå hyfsat pigg efter ett tag så istället för att somna om så gick jag upp och gjorde en kopp te istället. Ringde även upp Sanna på kansliet för att uppdatera om igår kväll. Känner mig fortfarande väldigt nöjd över årets styrelse och hoppas på det bästa detta år. 


Strax efter 9 så kom Mia och Veronica hit för några timmars skrivning på uppsatsen. Idag har jag verkligen inte varit så duktig som jag planerade att jag skulle vara! Tror jag har skrivit ca 500 ord på hela dagen haha. Men imorgon så ska jag verkligen se till att bli klar med den ena uppgiften så det inte blir stopp helt och hållet! Igår kände jag mig ganska lugnt, men idag känner jag att stressen börjar komma igen, jobbigt! Jag längtar så till den 1 april då den ska vara inlämnad! Tjejerna gick för lite mer än en timme sedan nu och jag har fastnat framför TVn som vanligt haha.


Ikväll har jag avbokat min ridlektion eftersom min grupp skulle hoppa, det finns typ ingen häst i Vällingby som jag känner att jag kan hoppa på så då har jag bokat in en extralektion nästa vecka istället. Men för att jag inte ska bli helt sänkt denna vecka så ska jag ändå pallra mig till stallet ikväll för att få andas in lite hästdoft, tror jag behöver det. Ska bli skönt på ett sätt oxå att bara få vara i stallet och inte behöva passa tider och sånt utan att bara stå och snacka med vänner och pussa på hästar, man behöver inte alltid sitta på hästryggen för att må bra.


Under tiden som jag pluggade så kollade Mia och Veronica på japanska barnprogram och sjöng med till finska barnlåtar haha.


Snacka om att vi brer ut oss när vi pluggar hahaha!

.

Av Elin - 19 mars 2014 11:46


Fan för detta!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards