lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 27 mars 2015 20:42


God kväll mina vänner. Har varit lite låg idag och har inte gjort något speciellt under dagen förutom nu ikväll när jag ridit igen. Fick sitta upp på min stjärna igen, kändes tryggt efter tisdagens lektion på en alldeles för stor häst. Elin var med och fotade lite, men tyvärr så gick vissa moment inte riktigt som jag ville. Vet inte riktigt vad jag ska säga om kvällens lektion. Börjar känna att för att jag ska kunna utvecklas i min ridning nu så måste jag börja jobba med min mentala inställning. Jag har alldeles för höga krav på mig själv och jag har ännu en gång hamnat i en ond cirkel. Tycker att det är så otroligt jobbigt och frustrerande när jag inte vet vart jag ska börja och vart problemet egentligen ligger. Jag måste verkligen försöka att rycka upp mig på en gång, annars så slutar det med att jag igen börjar ledsna.


Hur gick detidag då? Sådär. Har några guldkorn från lektionen som jag ska minnas och försöka göra igen och andra saker som jag bara kommer att glömma efter detta blogginlägg. Vi jobbade mycket med att öka och minska volterna i skritt och trav, jobbade även i galopp på volterna med fattningar från skritt. Jissa är verkligen en klippa att jobba med när det handlar om fattningar från skritt och galopparbete. Hon är så himla lyhörd och förstår direkt när man vill något. Så där är jag nöjd. Men skritten var katastrof och vissa lägen kände jag bara att kroppen inte orkade mer.


Tyckte att jag hade svårt att hitta takten idag, kände mig ur balans och den där konstiga känslan jag hade för någon månad sedan har kommit tillbaka. En konstig känsla som jag inte kan sätta fingret på. Ikväll har ajg ändå kommut fram till att jag tror att det är mina hjärnspöken som sätter käppar i hjulen. Anette och Åsa tycker inte att jag ser obalanserad ut, utan det är bara jag som har den känslan. En känsla som kanske inte ens stämmer. Kan egentlgien gå in på detta ännu mer men då kommer detta inlägg bli som en bok, det jag iallafall måste tänka på är att ändra mitt tankesätt vad gäller allt i min ridning. Nya tag på måndag, då är det dags för privatlektion för Åsa. Längtar redan för att få försöka igen!

Fina Jissa <3.

Av Elin - 26 mars 2015 20:18


Min kvällssyssla idag är lakritste, söka jobb, titta på disneyfilmer och umgås med en fin vän. En helt ok kväll.

Av Elin - 26 mars 2015 17:28


Hej på er vänner. Dagen har verkligen gått i ett, så har inte riktigt haft tiden att titta in här. Plus att i morse så var det något fel på sidan, så kunde inte komma in alls. När min klocka ringde vid 06:30 i morse så var det en sån dag då jag bara ville ligga kvar i sängen och tycka synd om mig själv, hade så sjukligt ont i kroppen! Men eftersom jag skulle på en arbetsintervju så var jag helt enkelt tvungen att gå upp och nu i efterhand så är jag glad över det. Dagen började alltså med en arbetsintervju, en väldigt bra sådan faktiskt. Var inte alls så nervös när jag väl var på väg och jag tyckte att det kändes bra efteråt. På måndag är det dags att återkoppla så ska fundera lite över helgen och söka lite fler jobb hade jag tänkt.


Efter intervjun så åkt jag vidare till Vånkan för att påbörja vår C-uppsats. Det här med socialt liv under de kommande två månaderna är bara att glömma känns det som just nu, dagarna bara springer iväg och det är så himla mycket att göra. Men vi har blivit förberedda på det värsta så förhoppningsvis så har man ändå förberett sig själv lite mentalt för det. Allt löser sig nog tillslut. Vid 15:30 så åkte jag vidare till Vällingby för att möta upp Elin, vi handlade lite och sedan åkte vi hem till henne. Nu har vi precis ätit middag och sitter och tittar på Lejonkungen. Så märker ni att ajg skriver osammanhängande så beror det på att jag inte kan göra två saker samtidigt hehe. Sover här inatt och sedan åker jag hem i några timmar imorgon på dagen medan Elin är i skolan. Nä vänner, nu ska jag titta vidare på Lejonkungen. Kramisar!

Av Elin - 25 mars 2015 21:27


God kväll på er vänner. Jag har trotsat min extremt onda högerfot, extremt onda rygg och extremt onda vänsterarm och axel idag och kört i typ 110 hela dagen. Nu när jag sitter i köket nyduschad och äter macka och dricker te så känner jag att smärtan börjar bli värre, mår nästan illa för jag har så ont överallt. Men å andra sidan så har det varit värt det. Har haft en riktigt bra dag faktiskt och att avsluta den här med Elin när vi båda är på bra humör och i lugn och ro kunde nog inte bli bättre. Stallkvällen blev inte riktigt som jag tänkt det, men väldigt bra ändå. Kom dit strax innan fem och åt middag på en gång då jag inte hunnit ätit så mycket under dagen. Sedan tog jag det bara lugnt, pussade på hästar, pratade med vänner och hade det allmänt mysigt. En sån kväll som jag brukade ha flera dagar i veckan för några år sedan haha. Egentligen så hade jag faktiskt ett ärende att göra i stallet, men det glömdes bort mitt i allt skratt och alla pussar på hästarna, så det får jag ta tag i senare. Tittade lite på min gamla ponnygrupp och sedan så blev Elin och jag hämtade. Nu ska jag vara social igen, eftersom jag tjatar på Elin jämt och ständigt att hon inte är det. God natt på er fina ni!


Ett övergivet ridhus, hade det varit mörkt så hade jag sprungit kan jag säga!

Av Elin - 25 mars 2015 16:13


Hej på er vänner. Vilken lång dag det har varit idag, och ännu är den inte slut, känns som att jag skulle kunna somna på stört här på tunnelbanan. Klockan stod på 7 imorse, gick upp, drack lite te och packade väskan inför en heldag på vift. Elin och jag åkte till Alvik tillsammans och där skildes vi åt, hon mot skolan och jag till en arbetsintervju. Kom väldigt tidigt, men det gjorde inte alls så mycket utan bara att vi kunde börja tidigare och sluta tidigare, skönt. Tyckte att det kändes jättebra och var så nöjd med mig själv efteråt. Känns tryggt att vi har många jobb att välja mellan. dock så blir det mycket att tänka på nu de kommande veckorna hur man vill gå vidare. Ska iväg på min andra intervjun imorgon också, så det är fullt upp med att hitta jobb nu. Spännande men både tids och energikrävande. Hann iallafall hem emellan i ca 10 minuter innan jag var tvungen att åka vidare till skolan för den första handledningen inför C-uppsatsen. Tog längre tid än vad jag trodde, men vi fick vår önskade handledare och han är grym. Så trots två intensiva kommande månader så tror jag att allt löser sig tillslut. Nu sitter jag på tunnelbanan på väg till Vällingby, ska handla middag till mig och Elin och sedan åker jag till stallet och tillbringar kvällen där med hästar och vänner. Nu ska jag lyssna på Carola och kanske ta en lite powernap. Återkommer ikväll, kram!

Av Elin - 24 mars 2015 21:54


Hej på er. NU är jag hemma, färdigduschad och hunnit varva ned litegrannefter kvällens ridlektion. Det var en väödigt rolig men krävande lektion idag för min kropp. Blev en miss i hästlistan så i sista sekunden fick jag byta häst från Jissa till en av stallets största hästar Royal. Har ridit honom en gång innan på vår första lektion på höstterminen när alla hästar precis kommit hem från sommarbetet, men då var det ju liksom mest lite lattjo lajbanridning medan denna gång var ett riktigt dressyrpass. Så ja, lite skillnad var det ju. Skillnad på storlek var det också, kom knappt upp på hästen och Åsa bara skrattade åt mig, tur att han är otroligt snäll iallafall :).


Eftersom han är betydligt större än Jissa och då rör sig helt annorlunda så tog det ett bra tag innan jag kom in i hans takt och kände att vi lirade i lite samma liga. Vi red självständigt i början och då försökte jag att jobba med att hela tiden arbeta honom på olika sätt, mycket tempoväxlingar, mycket volter och mycket skolor. Allt för att han skulle vakna mera och bli mer alert. Då kände jag mig bara som en liten skit på hans rygg, om han hade hoppat ett steg åt sidan så hade ajg säkert fått smaka på grus haha. Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och jobbade med att minska och öka volterna för att sedan fatta galopp. Eftersom jag hade svårt att hitta hans takt så blev det också lite svårt att få honom att sänka sig, men så länge vi arbetade i skritt så kändes det bra, sedan krachade allt igen i trav och galopp. I frösta galoppen i båda varven så kändes det helknas, som att jag skulle flyga av när som helst haha.


Men i slutet, de sista 5 minutrarna så kände jag ändå att ajg började hitta hans knappar. Han lyssnade mer på mig och jag fick honom att sänka sig riktigt fint emellanåt. Det ända problemet var att han är allt för stor för mig, så lilla jag orkade inte sitta och hålla ihop honom hela tiden. SJUKT mycket häst att rida jämfört med Jissa och jag tror ärligt talat att mycket av de gångerna han gick bra beror inte på mig, utan på att han hade fått jobba igenom sig lite och sen sänkte sig automatiskt som den välutbildad häst han är.


Det var iallafall en rolig lektion, men på en för stor häst. Jag kan absolut tänka mig att rida andra hästar, men gärna någon som är lite mer i min storlek. Känner på mig att jag kommer ha en aning ont i axeln och ryggen imorgon. Nästa lektion blir på fredag, då vet jag inte vem det blir som jag sitter på. Men jag längtar redan!


Av Elin - 24 mars 2015 11:06


Drömde inatt att det gick så här bra under en ridlektion. Typ. Barbacka red jag dessutom.


Har grymt ont i mina fötter idag, men jag är så pepp inför kvällens ridlektion ändå! Det var nog bra inspiration att drömma om ett dressyrpass där man fick chansen att briljera för en gång skull haha. Känslan i drömmen sitter fortfarande kvar i mig och vem vet, kanske briljerar jag och Jissa ikväll inne i ridhuset. Har till och med med mig fotograf idag och på fredag, kanske blir det bilder där vi briljerar bättre än på denna här nedan.


Av Elin - 23 mars 2015 22:22


God kväll i stugorna på er alla fina. Helskotta vad det blåser ute, blåser nästan bort när jag är ute och går! Men nu är jag inne i värmen och är på lite bättre humör än vad jag var sist jag tittade in här. Har varit och sjungit nu i 1,5 timme och haft det väldigt kul! Nu när vi alla börjar lära oss texterna och stämmorna så låter det verkligen ashäftigt med denna stora kör. Vet inte hur många gånger jag fick gåshud ikväll haha. Ser verkligen fram emot konserten i maj, vi kommer vara så grymma! Ikväll fick vi även presenter, en representant från Gevalia kom och tackade oss som varit med härom fredagen och sjungit på Sergel och innan vi gick så fick vi varsin påse med massa choklad och kaffe i som tack för hjälpen, lyx! Nu är jag som sagt hemma, eller rättare sagt hemma hos Elin. Sitter i soffan i mjukiskläder och tar det lugnt i tystnad, så skönt! Nä vänner, dags att säga god natt, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards