lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin - 10 mars 2015 21:33


 

God kväll på er vänner. Känner mig helt slut just nu både fysiskt och psykiskt. Är stressad över massa olika saker och ovanpå det så känns det som att jag håller på att bli sjuk. Ikväll har jag iallafall varit i stallet i några timmar. Vi hade inget ridpass idag utan teori. Var ett tag sedan som jag hade det och idag gjorde vi exakt samma sak som sist, gick igenom Utbildningsskalan, lite synd då jag känner mig ganska så säker på den, men repetition är väl bra ibland :). Jag satt iallafall innan min lektion och kollade på ett dressyrpass med ett gäng duktiga tjejer och jag blev så himla sugen på att rida. Jag har ju liksom inte ridit sedan den 24 februari och då har jag hunnit med att se massa fina Grand prixhästar i Scandinavium också. Att bara sitta och titta på andra ridlektioner gör mig väldigt sugen på att rida själv, det är lite så jag kan ladda inför mitt nästa ridpass för att sedan gå in med en positiv inställning.



Efter teorilektionen så stannade jag också kvar och kollade på hoppspecialen där Jissa var med och fick skutta hinder, var ju tvungen att kolla så hon skötte sig ;). Jag beundrar verkligen Anette som står där och ser dessa barn som skuttar hinder, jag var tvungen att blunda flera gånger när det såg ut som om något barn skulle ramla i backen undertiden som Anette bara står där helt coollugn och säger att de ska komma en gång till. Efter det så blev jag ännu mera pepp inför nästa ridpass som är på fredag för Anette. Det var ett tag sedan som jag red för henne och det ska verkligen bli kul att få göra det igen. Dels för att det är så otroligt nyttit att rida för olika ridlärare och dels för att Anette verkligen är fantastisk duktig på det hon gör. Jag har även en känsla av att det kommer gå lite lugnare på hennes lektioner, vilket nog är precis vad jag behöver just nu. Pepp!


Av Elin - 9 mars 2015 21:49


Hej på er vänner. Ledsen för att jag inte har titat in här idag, men måndagar är verkligen inga bra dagar för mig. Just nu så känns det nästan som att min planerade examen vid juni inte kommer att hända, känner mig sååå osäker på allt jag skriver om i examinationerna. Men sökt jobb idag har jag gjort ändå haha, så någonstans djupt inom mig så finns hoppet. Nu ikväll så har jag varit iväg på Du kan sjunga gospel i två timmar. Det är så himla härligt att få lägga telefonen i väskan på flygplansläge och sedan sjunga allt vad man kan och glömma allt runtomkring en en stund. Att vi idag fick sjunga Carola gjorde kvällen ännu bättre. Idag höll vi på i två timmar istället för 1,5 timme som vi vanligtvis brukar göra, vi har ett litet uppdrag på fredag morgon som gjorde att vi var tvungna att spela in en låt och förbereda lite inför det. Ska bli sjukt spännade på fredag, håll ögon och öron öppna på Du kan sjunga gospelkören under fredagen så förstår ni snart ;). Nu har jag precis kommit hem, är lite frusen och känner att jag min röst är väldigt trött efter två timmars intensiv sång. En kopp te och sedan är det sängen då det känns som att jag håller på att bli sjuk igen...kram på er!

Av Elin - 8 mars 2015 19:51


God kväll på er vänner. Efter denna helg så känns det som att jag kommer rulla fram de närmaste dagarna. Herre jesus vad jag har ätit mat! Efter en hel söndag ute på vift så sitter jag nu äntligen i myskläder i soffan och ska strax titta på Så ska det låta. Är proppmätt och känner att jag håller på att somna redan i soffan, denna helg har gått så sjukt fort och jag känner mig inte alls redo för en ny vecka haha. Kvällen hemma hos mormor och morfar blev iallafall mysigt, åt gott och drack gott, vi kanke inte blev så jättelångvariga men några timmars prat blev det iallafall. Varje gång när man kommer hem till mormor och morfar på vintern eller våren så längtar man så galet mycket till landet och skärgården. Det är så himla mysigt att sitta vid middagsbordet och prata om allt möjligt och helt plötsligt så kan Tallink, Birka och alla sånna stora båtar åka förbi. Riktig lyx faktiskt! Åh vad jag vill ha sommar och värme nu haha! Nä vänner, nu ska jag titta på Så ska det låta. Kraaaaam!

Av Elin - 8 mars 2015 16:30


Hej på er vänner. Alltså, jag måste ju bara nämna vilket fantastiskt väder vi haft idag! Alla är säkert jättetrötta på att höra uppdateringar om detta vårväder, men det har ju varit fantastiskt fint idag! Synd bara att värmen inte håller i sig mer än idag. Men man ska vara glad för det lilla säger man ju och jag har haft en supermysig dag. Tyvärr så har jag ju då inte varit ute så mycket, men har tillbringat dagen med en av mina finaste vänner på Radisson blu waterfront och pärlat fuck cancerarmband för Ung cancer i några timmar. Det är lite som en drog som en av hjältarna vid mitt bord sa, har man en gång varit där så kan man inte låta bli att gå fler gånger ;). Självklart så hade man ju velat vara ute och njuta av solen, men att pärla armband är inte helt fel det heller. Nu sitter jag i bilen på väg till Vaxholm för stjäla middag med mormor och morfar, var det tag sedan som vi sågs så det ska bli mysigt. Nä vänner, dags att kolla framåt så jag inte blir åksjuk. Kram på er!

Av Elin - 7 mars 2015 17:47


Hej på er fina ni. Har glömt att titta in här mer under dagen så jag tänkte att ajg skulle slänga in ett ej här i all hast nu innan jag blir upptagen för resten av dagen. Idag sov jag ut, var hur skönt som helt om man bortser från alla stressdrömmar jag drömde. Har under dagen varit instängd på mitt rum och städat från golv till tak, har liksom inte hittat saker i mitt rum för det varit så stökigt under veckan. Men nu är det fint! När som helst så plingar det på dörren här hemma och våra middagsgäster kommer, så jag måste nog gå nu. Kram på er så återkommer jag imorgon!


Gammal bild haha


Du.

Av Elin - 7 mars 2015 12:00


Du är en av de mest självklara i mitt liv. Du har gett mig så otroligt mycket. Så mycket fint. Något som jag aldrig kommer kunna ge tillbaka. 15 år går så fort och jag minns inte tiden innan du fanns i mitt liv, den är oviktig. Du fanns där i mina lyckligaste stunder men även i de mörkaste stunderna. Du är min barndom, min uppväxt, min tonår, mitt liv. Jag tror att det var det som kom i tisdagskväll under konserten. Det var då som jag för första gången mitt i en konsert inte kunde hålla tillbaka känslorna mer. Om jag inte hade haft Sofi med mig så hade jag förmodligen drabbats av en panikattack.


Jag fick en reminder hur viktig hon är i mitt liv. Vad hon har gett mig och vad hon ger mig. Så mycket styrka, mod och kärlek. När hon pratar går varje ord in i mitt hjärta. När hon sjunger så läker jag. Så många fina minnen jag bär med mig genom alla dessa år. Så mycket man får vara med om. Jag är så fruktansvärt tacksam.


15 år. Du kommer alltid att vara min självklarhet i livet <3.

Av Elin - 6 mars 2015 20:21


Jag saknar min vän.

Fyra dagar kvar tills vi ses och sju dagar tills jag får sitta upp på hästryggen igen <3.


Av Elin - 6 mars 2015 15:55


Äntligen fredag! trots att det känns som att man vaknar på en måndag och går och lägger sig på en fredag så är det ändå alltid skönt med fredagar. Denna helg har jag kanske inte rlika fullt upp som förra helgen, men har ändå mycket att hinna med. Städning, gästar, pärdag och kanske en middag hos mormor och morfar på söndag. Är det fler än jag som önskar att helgerna var längre? ;) Idag stod iallafall klockan på 8, var sjukligt trött men kravlade mig upp ur sängen en halvtimme senare för att få i mig en kopp te och vakna till lite innan Vånkan kom över.


Vi satt och försökte få till våra två examinationer som vi måste bli klara med inom en vecka, men jag vet inte riktigt hur detta ska sluta. Känner mig totalt omotiverad och allt känns så himla svårt och tungt nu vad gäller skolan. Jag vet inte riktigt om det har med att det är så nära tills examen eller av andra orsaker. Vet inte hur många gånger om dagen jag kan bryta ihop och känna paniken ända upp i halsen när jag tänker på skolan. Otroligt jobbigt. Fick med andra ord inte så jättemycket gjort idag, det slutade med att vi båda satt med våra CVn och personliga brev och kollade jobb istället haha. Problemet är ju att vi måste klara skolan för att kunna få jobb, så det känns som vi gör saker i lite fel ordning.


Nu har jag och mamma precis kommit hem efter en snabbis till danderyd för at hämta upp min nya benprotes. Det räckte med att gå runt med den här hemma i några minuter tills jag kände att det inte skulle fungera, så typiskt! Avskyr att gå in nya proteser och framför allt när det inte passar som det ska. Sitter just nu i soffan och känner att ajg håler på att somna, så måste nog se till att göra något. He en fortsatt bra dag hörni, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards