lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2015

Av Elin - 12 december 2015 15:41


Hej på er vänner. Efter att ha spenderat hela dagen åt att städ och julpynta så sitter jag nu i sängen och lyssnar på julmusik. Igår firade vi Lucia på jobbet, fika med föräldrarna på morgonen och innan mellis så samlades vi alla avdelningar och sjöng julsånger tillsammans. Barnen var så glada och söta i sina pepparkakskläder, lucialinnen och allt så trots lite dåligt uppstyrt av oss i personalen så tyckte jag att det var en mysig dag. Jag älskar verkligen lucia och blir själv som ett barn haha.

Själv var jag tomtemor på jobbet :)


Stängde idag och hade tur så alla barn gick hem tidigt, åtke upp till vällingby, tog en kaffe och sedan vidare till Elin för att lämna lite grejer till henne. Blev bjuden på middag och som alltid trevligt sällskap :). Blev kvar där till 23:30 typ då vi tittade på film och sedan fick jag skjuts hem, lyx! Idag sov jag till 11(!?) minns inte när jag gjorde det sist haha. men det var såå skönt! Om två timmar så får vi gäster här så nu ska jag passa på att andas lite innan de kommer. Kram på er!


Julkubban på sin vanliga plats om än lite sent :)


Av Elin - 11 december 2015 14:45


Nu ska jag försöka att förklara varför jag inte ridit denna vecka och inte kommer att fortsätta terminen ut. Just nu tar jag en paus från hästryggen. Jag måste få prova att vila. Jag har noll självförtroende och fruktansvärt ont i min kropp. Jag har under terminen tänkt att det är värt all smärta, men nu vet jag inte längre. Det känns inte värt att behöva bli knäckt efter varje ridlektion. Att känna att man bryts ned mer och mer psykiskt och fysiskt varje vecka. Jag vet om att min mentala inställning påverkar hur det går på hästryggen, men jag känner att jag inte orkar. Jag orkar inte rida och jag orkar inte ha den rätta mentala inställningen. Det är fruktansvärt jobbigt när kroppen inte orkar och det tär på mig mer och  mer. Därför känner jag att jag inte vill utsätta mig själv, alla fina människor omkring mig och hästarna för detta. Jag vill känna att jag kan prestera och samtidigt ha kul och slippa ha ont hela tiden, men just nu så går inte det. Jag var så redo för några veckor sedan att ta en paus och längtade nästan. Men när jag sa det högt för första gången så insåg jag att jag inte alls var redo. Jag vill inte pausa då jag vet att någonstans långt inne i mitt hjärta så älskar jag att sitta på hästryggen. Men jag inser samtidigt att jag inte klarar av att rida nu. Jag måste försöka att fokusera på mig själv. Försöka andas lite och må bra innan jag hoppar upp på en häst igen.

 

Jag känner mig trasig. Jag vet inte riktigt vem jag är utan ridningen då den har varit en sådan stor del utav mitt liv i 17 år. Sist jag tog en sån här paus var när jag gick på cellgifter och då lovade jag mig själv att aldrig sluta rida. Så just nu gör det väldigt ont i mig att behöva skriva detta och veta att jag inte kommer tillbaka för resten av terminen. Det känns som att mitt hjärta har gått i tusen bitar. Jag vet, detta är inte för evigt, jag vet att jag har tagit detta beslut själv och jag planerar ändå att försöka komma tillbaka i januari. Men det spelar ingen roll, jag är så fruktansvärt ledsen just nu. Men jag måste göra det här. För min egen skull. Jag ska försöka orka ta mig till stallet närmre julafton och bara pussa på Jissa, måste bara känna mig tillräckligt stark för det först.

 

Du är mitt allt <3

Av Elin - 10 december 2015 16:22


Orkar seriöst inte blogga idag. Har precis lagt mig i soffan och vill typ bara sova. Har haft så fruktansvärt ont i kroppen idag, funderade på att sjukanmäla mig, men åkte till jobbet ändå. Fullt upp, tuff dag både fysiskt och psykiskt. Tur att barnen ger så mycket kärlek <3. Hade jag haft ett annat jobb så hade jag gått under för länge sedan kan jag säga! Nu ska jag skicka iväg lite mejl, hoppa in i duschen och sedan bara VILA! Imorgon är det fullt ös igen. Kram på er.


Pyntade julgranen idag, mys!

Av Elin - 9 december 2015 22:07


Efter drygt en månads uppehåll så var man tillbaka på Stadsteatern igen, tyvärr inte på scenen men på första parkett hehe. Ett bra sätt att fira lillördag på, tillsammans med en bra vän och kolla på Cabaret med världens bästa Sarah Dawn Finer. Det var en hel del nya i ensambeln, eller det hade gjort en liten rokad. Därför kändes det som att det var en helt ny föreställning, på ett både positivt och negativt sätt. Mest positivt var att sitta längst fram, att få se allt spott, att känna Sarahs goda parfym och att få känna hur golvet gungade när de dansade, då är det live! Den var lika bra som jag minns den och det är redan dags för den sjunde gången på söndag, längtar!


Av Elin - 9 december 2015 15:22


Hej på er mina vänner ännu en gång sitter jag på tunnelbanan och passar på att skriva till er. Har egentligen Becca mitt emot mig men vi kör en liten telefonpaus just nu ;). Sjukt trött idag, ont exakt överallt och vill egentligen bara hem och sova, men först dags för en Cabaretföreställning igen om några timmar. Har haft fullt upp på jobbet, har varken kunnat eller orkat att planera dagen. Men det har gått bra ändå. Nu är det dags att vara social igen, återkommer senare ikväll, kram!

Av Elin - 8 december 2015 21:58


Hej på er vänner. Oj vad trött jag är! Efter att min huvudvärk och mitt halsont har gått i vågor idag + att det har hänt massor av saker så kommer jag nog somna gott snart. Ska bara packa och förbereda lite inför imorgon, sedan är det sängen som kallar! I morse så bakade vi pepparkakor tillsammans med våra barn på min avdelning, samtidigt som julmusiken gick runt i CD-spelaren, supermysigt! Att få baka pepparkakor tillsammans med barn är nog bland det mysigaste som finns! Men jag undrar om det var jag eller barnen som åt upp mest av degen hehe...


Stängde på jobbet idag och direkt efter det så åkte jag tillsammans med några kollegor in till Brommaplan för att ha julbord med typ hela förskoleenheten. Supergod mat och supertrevligt sällskap! Det var verkligen länge sedan som jag skrattade så här mycket (och var så mätt....) var på väg att banga i sista sekund, men jag är så himla glad att jag följde med ändå. Har verkligen superhärliga kollegor! Känns verkligen skönt på något sätt att man kan ändra sin inställning så småningom och att man ibland är mogen nog för att inse att man kan ha fel och bara acceptera det. Ska bli kul att åka till jobbet imorgon faktiskt! Strax efter 21 så tackade vi för oss och åkte hemåt, hade en sådan tur så jag fick skjuts också!

Vi sa hej då till tomten såklart :)


Nu ska jag planera morgondagen, kram och god natt!

Av Elin - 8 december 2015 07:43


Så var man tillbaka vid den gamla cirkusscenen igen med ytterligare en musikaliskt geni på scenen. Denna gång var det dags för Tommy Körberg. Min femte och sista julkonsert för i år. Jag bokade dessa biljetter i somras för att jag ville att mormor, morfar och jag skulle gå. Dock så blev mormor sjuk nu när det väl var dags, så jag fick med mig mamma och pappa istället. Tur var väl det, för jag är sååå glad att jag inte missade denna konsert! Typ bästa platserna, längst fram i mitten och över två timmars musikalisk underhållning. Tommy är så sjukt proffsig och varenda ord känns viktig i varenda låt han sjunger. Hans fraseringar, betoningar, mimik och kroppsspråk gör att varje låt blir som en saga vilket är helt underbart att se och höra! Kan inte riktigt beskriva, men han är så fantastisk på att förmedla texter och med denna röst han har. Alltså, det kan nästan inte bli bättre! Helt sjukt vad han kan sjunga! Det blev magi och ståpäls från topp till tå när han brakade loss i Anthem för mig kan jag säga. Lite gospelinslag då och då, gamla godingar och sedan låtar från hans julskiva. Nä, ruskigt bra var det!



Av Elin - 7 december 2015 17:06


God kväll på er vänner. Tänkte vara duktig och slänga in ett inlägg här nu när jag ändå sitter på bussen. Dagen på jobbet har gått bra, fullt upp från början till slut. Stormen Helga hade haft kul på vår gård under helgen så på grund av säkerheten så fick vi inte vara på gården under morgonen, men vi gick iväg till en park och hade det riktigt kul ändå. Det som är kul på min avdelning är att vi verkligen leker med barnen, gungar med dem, klättrar i klätterställningen mm. Jag var själv helt svettig efter en timme med vinterkläder i parken haha. Sedan rullade dagen bara på, haft sjukt ont i huvudet bara och varit yr. Nu innan jag slutade så påtalade till och med några föräldrar att jsg såg trött ut, då är det verkligen dags för semester snart, längtar! Nu ikväll ska jag gå på årets sista julkonsert för min del, denna gång Tommy Körberg. Skulle ha gått med mormor och morfar, men mormor är tyvärr dålig. Får med mig mamma och pappa iallafall. Nä vänner, nu ska jag kolla framåt så jag inte blir åksjuk, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards