lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Elin - 4 november 2013 18:27


Ja, det håller jag verkligen med om. Ramlade över en liten text i den ena tidningen när jag höll på att klippa och klistra Carolabilder i helgen. Jag blir verkligen glad i hela kroppen när jag läser texter när kritiker, debattörer, journalister och alla andra som jobbar med liknande saker faktiskt skriver något positivt och bra om Carola. Hon om någon förtjänar det! När jag läste detta så blev jag verkligen glad och jag tänkte i slutet "Buuuurned Sean Banan och heja Catia Hultquist!!" ;)

 


Av Elin - 4 november 2013 16:00


Jag är så arg och jag är så otroligt ledsen. Jag försöker att inte påverkas men jag gör det ändå. Livet är inte rättvist. Jag önskar att jag kunde göra något. Vad som helst som lättar deras smärta. Jag känner mig så jävla maktlös. Dom förtjänar inte det här! Just nu så har jag svårt att tro. Min tro på Gud gör uppror och jag ber om svar men blir mer och mer förvirrad. Jag skulle behöva den där minilektionen om Gud och tro som jag fick av Carola för tre år sedan när vi sågs själva för första gången.

Jag tror att min ilska kommer att avta om några dagar, kanske är det så att jag faktiskt får lov att vara lite pissed off nu för att sen finna styrkan och se ljuset i det hela. Tårarna har runnit lite då och då dom senaste dagarna när det har blivit lite för mycket olika känslor i mig. Snälla ni, var tacksam över livet och var tacksam över det ni har och det ni kan göra. Man vet aldrig vad som kan hända!

Av Elin - 4 november 2013 14:05


Heej vänner! Har tänkt att jag skulle sätta mig ner och ta en kopp te och titta in här direkt när jag kom hem, men så blev icke fallet. Kom hem vid ett efter några timmar i skolan. idag startade vi upp en ny kurs, specialpedagogik. Åh jag har längtat efter denna kurs sen jag började plugga och såg vilka kurser jag skulle läsa och nu så är jag äntligen här. Dock så är det en kort kurs så det känns som att man inte kommer att få njuta länge av ett innehåll som faktiskt intresserar en väldigt mycket. Men jag tror att det blir bra ändå. Idag pratade vi mest om kursen, vad den skulle handla om och allt sånt. Har tyvärr inte fått min kurslitteratur än så kan inte sitta och bläddra i böckerna ännu, skönt men ändå inte haha.


När jag kom hem så blev det till att ringa massa samtal, slänga iväg mejl och skriva till DUS på facebook, är riktigt peppad efter våran middag igår med aatt komma igång igen på riktigt! Nu ska jag faktiskt sätta mig i soffan med den där koppen med te och kolla på TV. Puss och kram på er så återkommer jag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards