lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Elin - 26 november 2013 21:23


Fina i. Kom ju på att jag lovade att berätta om intervjun. Har suttit i telefon i en timme nu med DUS-arbete, men nu så. Imorgon förmiddag är det då dags för intervju och photoshoot i stallet med en av dom finaste hästarna. För några dagar sedan fick jag ett mejl från en journalist för en hästtidning i Göteborg som ville skriva ett repotage om en ryttare med en funktionsnedsättning, tackvare olika kontakter så fick jag då detta mejl och en förfrågan om jag ville ställa upp. Sjävklart så ville jag ställa upp och imorgon är det dags! Ska bli jättespännade och jag hoppas att jag får chansen att påverka och få säga det jag vill säga. Jag brinner ju för detta ämne så otroligt mycket! Har ingen aning om när tidningen kommer ut och mer om detta berättar jag när jag får och vet. Håll tummarna för att hästen inte hinner ut i hagen och bli skitig imorgon innan jag kommer vid 09:30 och att allt går smidigt så jag slipper stressa resterande av dagen. Nu ska jag vila rösten så jag kan prata imorgon, kram på er!



Av Elin - 26 november 2013 17:11


Det känns som att det har varit en jättelång dag där man har varit jätteambitiös, men nja jag vet inte riktigt om det har varit så. Föreläsning i två timmar i förmiddags. Först så tyckte jag att det var en bra föreläsning, men senare så blev den bara konstigare och konstigare. Börjar bli riktigt irriterad på att allt vi har läst om i denna kurs handlar om skolan och inte förskolan. Fick också reda på idag att vi ska byta tillbaka till våra gamla klasser efter jul, jag hoppas verkligen att detta bara är ett rykte och att det inte ligger någon sanning i det för jag vägrar gå tillbaka till min gamla klass, trivs så mycket bättre som jag går nu! jag och mitt SA-lag satt kvar ett tag efter föreläsningen för att jobba med redovisningen vi har på Torsdag, det hela slutade lätt tack vare ambitiösa gruppmedlemmar. 


Efter skolan åkte jag in till stan för att gå till H&M home och köpa kuddfodral, snart är julen fixad i mitt rum och det kommer se så mysigt ut hihi. Mötte upp Mia och sen så sprang vi på Vånkan lite senare så vi tre gick runt lite inne i stan, dom shoppade och jag var glad över mina kuddfodral haha. Just nu känner jag verkligen noll inspiration till att köpa julklappar, vad ska man köpa liksom? Men snart kommer väl det suget också får vi hoppas. Nu är jag hemma och är så galet trött. Ska till stallet efter middagen en jättesnabbis och avboka lektionen imorgon och prata om intervjun som troligtvis blir till imorgon förmiddag. Har jag berättat för er om den än förresten? Tror inte det va...jag berättar allt om den senare ikväll för nu måste jag nog hjälpa till att laga mat. Kram på er!


Jag undrar när snön kommer...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards