lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Elin - 6 november 2013 21:40


Kvällens ridlektion vill jag bara glömma haha. Jag red som en kratta och var allmänt loj i huvudet. Det stod hoppning på schemat idag, eller rättare sagt när vi kom in i ridhuset så blev det iallafall bestämt att vi skulle hoppa eftersom att det redan stod hinder framme. Jag är ju en riktig dressyrknutte men ibland så tycker jag faktiskt att det är kul att hoppa. Dock så måste jag ha en häst som hoppar av sig själv och inte en häst som man måste sitta och driva på genom varje hinder. Billy är en häst som man måste driva fram till varje hinder tyvärr annars hoppar han inte.


Har gjort något med min arm oxå så kunde inte riktigt hålla i honom och det tog sin lilla tid att stanna för att jag förlorade kraften litegrann. Vi hade två hinder efter varandra som vi hoppade, jag hoppade bara låga kryss då jag kände att jag inte ville hoppa så mycket mer seriöst. Tyckte att det var kul att hoppa, men jag har ju svårare att driva mellan hindrerna så jag förlorar balans och Billy fart inför nästa hindrer så då blir det lite klumpigt om man säger så, skulle nog klara av att hoppa högre om jag hade en häst med mer fart och om det bara var ett hinder. 


Finns väl inte så mycket mer att säga om kvällens ridlektion, var kul att hoppa men tyvärr så är inte Billy rätt häst för mig när vi gör detar. Saknade Dalarna lite, där hoppade jag Milda som var toppen! Om tre veckor ska vi hoppa igen, kanske kan jag flörta till mig en annan häst den gången ;).



Av Elin - 6 november 2013 19:00



Blev bortskämd av mina fina vänner igår oxå! Fick en halsduk, pengar, vin, marabou blac (som jag glömde att fota), ett spel och en myskväll med gymnasiegänget och en dressyrlektion på Palette med en speciell tränare som jag har drömt lite om att få prova att träna för sen några år tillbaka.


Av Elin - 6 november 2013 15:28


Hej på er vänner. Blev mycket senare hem än vad ajg hade planerat idag. Men nu är jag hemma och tar det lite lugnt. Egentligen så borde jag plugga, men eftersom jag var så vimsig i morse så glömde jag mitt leg så kunde inte hämta ut alla böcker och jag orkar inte med att åka hem och sen gå eller åka tillbaka till konsum för att hämta ut dom, får göra det på väg till stallet ikväll istället :).


Var iallafall en sväng till skolan nder förmiddagen, blev en spännande föreläsning idag då vi först var tvungen att byta sal och gå ända ner till BUV som ligger ca 10 minuter från där vi egentligen skulle vara. När vi väl kom dit så delade vi upp oss och satt i två klassrum och där ajg satt så fick vi se föreläsaren och powerpointen via projektorn, kändes helskumt verkligen men det funkade ändå bra. Var en intressant föreläsning! Efter föreläsningen så satt vi kvar lite för att jobba i våra grupper sen åkte vi hemåt. Jag och Vånkan åkte till sumpan och jag passade på att handla lite innan jag fortsatte hemåt. 


Nu har jag precis pratat med Sofi en snabbis och planerar att sitta i soffan och titta på TV tills jag måste börja laga mat. Återkommer senare med bild på presenterna jag fick igårkväll. Kram på er!


Haha, dagens skratt när Andrea dök upp på skärmen för oss i andra klassrummet med ett kex i munnen!

Av Elin - 6 november 2013 08:38


Haha måste berätta om ett roligt sammanträffande. Igår under hela min födelsedag så hade Googles logga ändras så det stod i massa tårtor och ljus, idag ser loggan ut som vanligt igen. Vi kan väl säga att det var för att jag fyllde år!? ;)


Titta vad fint det såg ut med tårtor och allt. Bara för mig ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards