lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Elin - 12 november 2013 18:41


Hihi, vet ni vad jag gjorde för ett tag sedan? Bokade biljetter till musikalen Livet är en schlager. Ni har säkert hört talas om filmen Livet är en schlager om den schlagertokiga Mona som spelas av Helena Bergström. Jag älskar filmen, vet inte hur många gånger jag har sett den. Nu har iallafall Jonas Gardell skrivit ett nytt manus och Fredrik Kempe skrivit ny musik. I rollerna så är det bland annat  Helen Sjöholm (sååå glad!!), Peter Jöback, Johan Glans och många fler. I September nästa år har musikalen premiär. Vi som gillar sidan på facebook har fått förtur att boka biljetter och självklart så gjorde jag det! Den 22 November 2014 på 4 parkettrad på Cirkus är det min tur att få se musikalen. Åh vad jag längtar, över ett år kvar haha!


Av Elin - 12 november 2013 15:15


Hej på er vänner. Är hemma och sitter just nu och slötittar lite på TV. Är sjukt trött och bättre blir det ju inte för att det redan börjar att mörkna. har gått runt och trott att det har varit Måndag hela dagen idag, men så är det icke haha! Hade tänkt att jag skulle åka hem och plugga och göra lite annat innan resten av familjen kommer hem från jobb och skola idag, men av någon anledning så kommer jag alltid hem senare än vad jag tänkt och trott när jag slutar vid 12. Tiden går för fort! Föreläsningen var tydligen exakt likadan som det man hade läst i litteraturen, med andra ord så kommer jag gå på föreläsningarna mer än att försöka plöja mig igenom fem böcker på 200 sidor var under resten av kursen. Var en intressant föreläsning trots att man blev lite provocerad eller irriterad på hur vissa tänker, men det är väl bra att man tar upp känsliga ämnen också antar jag som väcker mycket reaktioner. Efter föreläsningen satt vi en stund med SA-lagen och pratade om litteraturen och så, tog bara fem minuter typ så det var skönt.


Veronica och jag åkte in till Stureplan för att handla på LCHF-butiken efter skolan, tog en vända inne på lagerhouse också, trevligt! Kom hem för ca en timme sen och har gjort lite DUS arbete, ringt Sanna och planerat lite. Ska strax öppna mejlen för att skicka iväg ett gäng mejl till alla möjliga personer och sen ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Kanske loggar in på SU och uppdaterar mig lite där om föreläsningen och skriver av det intressanta annars så är det bara chill resten av kvällen. Skönt!


Imorgon är det skola och ridning, på torsdag är det Palette och sen bio med univeritetsgänget på kvällen och på fredag är det föreläsning och sen middag med Lisa på kvällen, blir en bra vecka tror jag! :)


Av Elin - 12 november 2013 11:00


Jag tar ett djupt andetag och ställer mig på vågen. 52,5 visar den, inte mycket men mer än sist. Jag tittar på siffrorna och går av vågen. Det stämmer nog, magen ser större ut än vad den brukar göra, ont i äggstocken har jag också och på andra ställen där jag inte borde ha ont. Tankarna snurrar fram och tillbaka och paniken börjar krypa närmre och närmre, vad ska jag göra? Tänk om blodproverna inte går att lita på? tänk om dom har missat något? Är det nu allt börjar om? Jag tar ett djupt andetag igen och försöker tänka klarare. Jag inbillar mig bara. Hypokondri kallas det kanske för? Nu är det inte jag som har övertaget om mina tankar, det är cancern...igen. Helvete!

Av Elin - 12 november 2013 07:58


Jesus vad trött jag är! Somnade inte förs vid 2 inatt och klockan stod på 0730. Det var länge sen som jag hade så här svårt att somna faktiskt, oavsett om jag gick upp sent eller tidigt. Menmen, så är det väl ibland. Sitter just nu i soffan med nygjort te och lyssnar på Carola, dagen kan inte börja bättre iallafall. Strax så ska jag klä på mig anständiga kläder för att möta upp Mia och Vånkan på pendeln, sen är det föreläsning i några timmar. Hoppas den är bra, den senaste föreläsningen från förra veckan var väldigt givande så hoppas på att denna också är det.


Efter skolan har jag inget mer inplanerat, ska hem och plugga tror jag. Läsa lite kurslitteratur kanske och ringa något samtal. Ikväll blir det en hemmakväll och jag kan tänka mig att det blir en relativt tidig sänggång med tanke på att jag inte sov så länge inatt. Nä hörni, dricka upp tet och sen klä på sig var det, ville bara logga in här och säga god morgon!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards