lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Elin - 7 november 2013 17:00


Hej kompisar. Idag har det varit en jobbig dag. Har inte riktigt känt mig helt frisk och mitt hjärna har varit någon annanstans än vad den kanske egentligen borde vara. Menmen, alla dagar kan inte vara bra. Skönt att jag än så länge är ensam hemma så jag kan lyssna på Carola och bli lite mer glad.


Idag har det varit det andra seminariet på den nya kursen och jag är så besviken! Har längtat efter denna specialpedagogikskurs ända sen jag sökte in, men den verkar inte alls bli som jag hade tänkt mig. Har en lärare som inte verkar veta hur dagens skola och förskola fungerar, när hon står och pratar så är det väldigt svårt att hänga med då hon börjar säga något och sen börjar prata om något annat, lite som att hon inte riktigt vet vad hon ska säga. Efter detta seminarium så blir man till och med osäker på vad man egentligen ska kunna efter denna kurs eftersom ena stunden så verkar särskola jättedåligt och sen andra stunden så ska vi tänka på barnens bästa, eller att ena stunden ska vi låtsas som att något barn inte har någon funktionsnedsättning medans andra stunden så ska vi gärna prata om det "onormala". Jag hoppas verkligen att kursen blir bättre, det kan ju vara så att vi blir lite snurriga då kursen precis har börjat :). Annars så har jag lärt mig massor ändå som jag säkert kan få användning för.


Nu är jag iallafall hemma, sitter och äter pasta, lagar mat till resten av familjen och lyssnar på Carola just nu. Ikväll ska jag bara vara hemma och ta det lugnt och imorgon är jag ledig, skönt! Nä hörni, nu måste jag svara på ett mejl som jag glömde svara på imorse. kram på er!






Av Elin - 7 november 2013 11:00


Hihi vet ni vad jag gjorde igår kväll? Bokade biljetter till The Show of Christmas i Globen. Var inne och kollade efter biljetter för några veckor sedan men då fanns det bara på C-läktaren och dit upp går jag aldrig igen, var livrädd första gången jag var där uppe haha! Men sen så kom ämnet upp på facebook härom dagen och igår så chansade jag på att kolla efter biljetter igen. Denna gång så hittade jag två biljetter på A-läktaren och självklart så bokade jag dom direkt! Den största anledningen till att jag vill dit är såklart för att Sarah Dawn Finer är en av artisterna, är så glad! Den 7 December är det alltså dags, can´t wait!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards