lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Elin - 13 november 2013 21:59



Hej vänner, nu har jag hoppat ut ur duschen och sitter i soffan och tar igen mig lite efter kvällens ridlektion. Tror att jag är inne i en liten svacka nu, det har verkligen inte gått bra alls dom senaste veckorna på Billy. Men det kan ju inte gå bra jämt så det är ju logiskt att det går dåligt nu haha.


Kommer knappt ihåg vad vi gjorde idag haha så det blir en kort uppdatering. Red lite självständigt i skritt utan stigbyglar i början, redan där tyckte jag att både han och jag var lite loja i huvudet haha, det ända som kändes riktigt bra var halterna, där lyssnade han bra. Efter det så travadde vi lite och det kändes inte alls bra, huvudet forupp hela tiden och jag klarade knappt av att hålla i tygeln för att jag hade så ont i min hand. Ungefär stret och upp med huvudet och även en ryttare som inte kude styra pågick ungefär resten av lektionen. Galopperade lite i båda varven och han lyssnade bra och fattade, sen var det mitt fel att det blev en liten konstig takt i det hela.


Efter en liten paus så red vi lite skänkelvikningar, när vi flyttar undan vänster skänkel så fick jag till några riktigt fina, i höger var det desto svårare. Sen travade vi lite på volterna och minskade och ökade volterna. Där klarade ajg inte av att rida så mycket mer, hade allt för ont i handen. Trots att Åsa sa att det såg ritkigt bra ut emellanåt när jag väl red så vet jag inte om jag ska tro på henne....kändes inte bra idag verkligen! Aja, blir en paus nästa vecka då jag har DUS-möte, men om två veckor är det nya tag igen!

Av Elin - 13 november 2013 17:37


Hej mina fina läsare. Är allt bra med er? Ska jag vara riktigt ärlig så är det inte på topp för mig just nu faktiskt, varken psykiskt eller fysiskt. Men efter en ridlektion och sen en god natts sömn så tror jag nog att jag känner mig bättre imorgon, jag har mina knep i värsta fall :).


Timmarna på SU gick snabbt och smärtfritt, egentligen så tycker jag inte att vi gjorde något speciellt. Mer än att vår lärare pratade lite om allt möjligt, nej nu ljög jag. Hon pratade bara om barn som har svårt med språket faktiskt, kändes lite som att man helt plötsligt läste språkkursen som egentligen är nästa termin haha. Den sista timmen typ så satt vi och skrev på våra intervjufrågor till Måndag oxå, efter mycket om och men så blev det tillslut bara jag och en klasskompis till som ska hälsa på min VFU-förskola på måndag. Jaja, finns inte så mycket att göra åt saken nu, utan jag får ta tillvara på dagen på förskolan så gott det går, jag är iallafall glad över att jag får spendera typ en hel dag där bland alla fantastiska människor! Mår bättre bara av att tänka på det haha.


Om en timme drar jag till stallet iallafall, blir dressyr denna vecka-tur är väl det! Återkommer senare när jag kommer hem, kramis! Tyvärr så har jg ingen bild att bjuda på idag...

Av Elin - 13 november 2013 13:30


Cancern är och kommer alltid att vara en stor del av mitt liv. Oavsett om jag vill eller inte. Jag tänker på cancer nästan varje dag. Det räcker med att höra ordet på TV, radio, på bussen, i kön på affären eller läsa om det i tidningen, ordet cancer kommer alltid att påminna mig om just min resa. Ibland gör det ont och ibland så blir jag stolt. 


Det som gör mest ont nu är när jag tänker på hur många av mina nära och kära som har mått dåligt på grund av mig. Som också har levt i ovissheten, som också har gråtit, som har varit tvungna att stå bredvid och se på hur cancern långsamt tog över min kropp för en stund. Cancern är en sjukdom som inte bara påverkar den sjuke utan alla i dens omgivning. Helst av allt så skulle jag bara vilja skrika förlåt till alla ni som blev och ibland fortfarande är indragna i denna skit. Ni som lyssnade, ni som skickad sms och frågade hur jag mådde, ni som hälsade på, ni som tog emot mina samtal när jag låg på sjukhuset och hade tråkigt, ni som såg mig gråta och sen fick mig att skratta, ni som alltid mötte mig med ett leende och till alla er som fortfarande gör allt detta för mig. Om jag bara kunde gottgöra er på något sätt. Ni är så fantastiska. Utan er hade jag aldrig klarat min kamp mot cancern.


 

Av Elin - 13 november 2013 09:17


God morgon på er finisar! Är vaken men är trött. Börjar inte skolan förs vid 13 men eftersom jag ska upp lite tidigt resten av veckan så är jag uppe nu för att inte vända på dygnet hehe. Som sagt, skola klockan 13-16 i eftermiddag, hoppas på en bra lektion! Ska läsa lite nu på morgonen hade jag tänkt också, vi får se hur det går. Sitter i soffan just nu och lyssnar på Carola med en kopp te här bredvid mig och bara väntar på att klockan ska bli 11. Idag avslöjar nämligen SVT vem som blir årets programledare i Melodifestivalen, åh så spännande! Nä, dags att börja läsa, kram!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards