lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Elin - 30 november 2013 21:37


Hej på er finingar. Nu är jag hemma och känner att jag håller på att få ett litet breakdown. Det är så himla jobbigt att må så här, bra ena dagen, helt okej andra dagen och dåligt den tredje dagen. Jag hoppas verkligen att det går över snart så jag kan börja leva till 110% igen. Jag ock Sofi åkte iallafall härifrån vid 1230 i eftermiddags, hon hem och jag in till stan för att jobba. Under natten så blev jag änn mera förkyld och hela dagen har jag gått runt med huvudvärk och näsdukar i fickan. Har varit helt slut i huvudet hela dagen och har gått runt som en zombie och verkligen inte varit jag. 


Att jobba gick iallafall helt okej trots att jag inte var helt hundra. Det var ju inte så jättekrävande att laga mat, titta på TV och åka på laserdome i en timme ungefär. Plutten var helnöjd med dagen iallafall och det är det viktigaste. Nu är jag då hemma och ska bädda min säng sen ska jag sova. Klockan står på 0700 imorgonbitti och då är det globen som gäller hela dagen. God natt på er vänner.

Av Elin - 30 november 2013 14:18



Hej på er vänner. Nu har jag äntligen lite tid att sätta mig ner och skriva om gårkvällen i idolstudion. Var en väldigt trevlig kväll och man kände sig väldigt hemma när man kom till Stockholm studio, var ju ett tag sedan som man var där men det kändes som att det bara var för några dagar sedan.

Sofi och jag knallade ner lite försenade och var där vid ungefär 18, framåt slutet innan dörrarna öppnades så började det bli riktigt mycket folk så det var skönt att vi kom dit relativt tidigt så vi hade bra platser i kön. Vilka platser vi gick sen i studion när vi kom in oxå! Vi var riktigt nöjda med våra platser då vi satt långt fram, bredvid juryn. Vi blev tillfrågade att stå men vi tyckte att vi hade stått tillräckligt på Skansen i sommar och så var vi nöjda med våra platser så vi sa nöjt nej. Att se idol live var självklart jättekul, det tråkiga är att ljudet inte är lika bra i studion för publiken som genom TV-rutan, men det går att leva med. Var iallafall en bra kväll med bra artister, är besviken på resultatet dock. Men jag röstade inte så känner att jag inte är rätt person att klaga.

När vi hade väntat i typ 30 min på att få varsin bild med Erik så ledsnade vi tillslut och gick hem. På vägen hem var vi väldigt nöjda med kvällen trots resultat och dåligt ljud och spelade allsångslåtar på högsta volym och tjoade med, mys! När vi kom hem så bytte vi om och så satte vi oss i köket och lyssnade på musik, pratade och åt lite innan vi tillslut gick och la oss. Nu vet jag inte när och om jag kommer tillbaka till Stockholm studio nästa gång, jag får helt enkelt hålla ögon och öron öppna och så får vi se. Kul att se idol live iallafall och skönt att man bor så nära. En bra kväll med andra ord!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards