lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Elin - 11 november 2013 18:42


Hej vänner! Har blivit några tidsinställda inlägg idag eftersom jag varken har haft tid eller lust att blogga idag. Men nu är jag back on track och är redo för att säga hej på riktigt ;). Har ägnat dagen åt att plugga och lyssna på Carola om vartannat. Jag kan verkligen inte plugga samtidigt som jag lyssnar på musik så jag får ta många småpauser och lyssna på musik då istället haha. Nu precis så blev jag klar med skolan iallafall, har suttit och skrivit av föreläsningar och sånt idag eftersom jag tycker att man får in allt i hjärnan lättare då. Ringde även min handledare på min VFU-förskola i eftermiddags och om en vecka ska jag dit med mitt SA-lag för att göra en gruppuppgift, ska bli riktigt spännande! 


Nu när jag är klar med skolan, har lagat mad till familjen och kollat lite på TV så är det dags att ta fram det andra blocket som ligger i handväskan, det som jag har till ridsporten. Måste verkligen ta tag i det nu och spika ett möte, dagarna går och man har andra saker att göra också så ibland så rinner DUS lite ut ur sanden tyvärr. Men ska försöka få till lite bättre självdisciplin så kanske det löser sig ;). Ha en fortsatt bra måndagskväll nu vänner, kram!

Av Elin - 11 november 2013 13:22



Igår var ju mormor och morfar här för att fira mig. Här kommer en bild på det jag fick av dom, tyvärr inte världens bästa då min kamera inte ville samarbeta idag. Ljuskandelaber, stearinljus, pengar, Cookies in a Jar med thriple  chocolate och självklart en ny vers som mormor alltid brukar skriva, typ tradition haha ;).

Av Elin - 11 november 2013 11:35


När jag var liten så trodde jag att alla meteorologer var jättenervösa eller rentav rastlösa i TV-rutan eftersom att alla höll något i handen samtidigt som dom pratade. Jag hade inte en tanke på att dom bytte bild med knappen som dom håller i handen, utan att dom bara var en aningen nervösa eller rastlösa så dom kunde ha något att pilla med under tiden sändningen pågick. Tänk vad fel jag hade ;).


Förresten så skulle jag ju inte tacka nej till dom där 23 gradera som det står ska vara i Stockholm på bilden ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards