lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Elin - 20 april 2013 19:08


 


Hallå alla fina vänner. Denna dag har verkligen gått sjukt fort! Fattar inte hur timmarna bara kan flyga förbi. Kom in till stan vid 1130 och hämtade upp lilla G som har vuxit galet mycket sedan sist vi sågs, sedan gick vi till donken för att käka lunch. Kände att ångesten kom när jag hade smällt i mig en hel mac feast med tanke på att jag åt på burger king igår, kommer bli tjock om jag fortsätter så här haha.


Efter donken så gick vi vidare till sergel och kollade på Croodarna, en hlet okej film tyckte jag! Dock så blev jag väldigt irriterad på vissa barn, eller föräldrar som inte kunde säga åt sina barn att vara tysta och sitta still. En tjej satt i princip hela bion och sparkade på Gs stol och tjejen bredvid mig kunde verkligen inte sitta still utan satt och fälle ihop och fällde ut stolssittsen hela tiden, sen kommer det in en mormor med sitt barnbarn eller något som är nervös och hispig och inte riktigt vet vart hon ska ta vägen. Blev lite nervös själv där ett tag asså haha. Försöker att tänka att det "bara" är barn, men det hjälper aldrig, blir irriterad ändå!


Efter bion så gick vi hem igen och softade lite. Jag åkte hem vid 17tiden så jag var hemma till midagen. Grillat med klyftpotatis, hur gott som helst! Resten av kvällen ska jag äta lakritschocklad och kolla på TV. Imorgon ska jag försöka få med mamma till sollentuna eller något, måste verkligen ha en vårjacka nu!

Av Elin - 20 april 2013 10:07


Hej finisar. Hade ni en bra fredag igår? Min var otroligt lång, men väldigt bra! Dagen på förskolan gick som vanligt fort, vi hade lite picknick i gympasalen med alla avdelningar och käkade korv med bröd tillsammans, var väldigt mysigt faktiskt, synd bara att det regnade, annars så hade vi tänkt att vi skulle vara ute. Slutade vid 16, men blev såklart kvar en halvtimme till för att prata med föräldrar och eras barn i hallen. Fick massa inspiration vad jag skulle kunna göra mer under mina VFUperioder, vi får se om och när det blir av bara.


Efter dete så drog jag till centralen för att äta middag på burger king i min ensamhet haha, sen gick jag lite ärenden och tillsist så mötte jag upp Lisa vid 1730. Vi skulle ju kolla på West side story på kvällen, en riktigt bra musikal och Karl Dyall är ju sjukt sjukt duktig. Var riktigt häftigt att sitta absolut längst fram och se alla ansiktsuttryck mm, kändes verkligen att man var där live då.


Efter det så drog vi vidare till söder för att ta ett glas vi, jag var dum och tog en äcklig och sliskig päroncier haha. Var sjukt trött så jag åkte hem rätt så tidigt och kom väl hem vid 2330 ungefär och gick direkt och la mig, så skönt att få sova! Idag hade ajg tänkt att jag skulle sova, äta godis och titta på film. Kommer väl göra allt det fast hemma hos familjen A, så nu måste jag faktiskt dra. Återkommer när jag kommer hem, puss!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards