lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

En tuff höst.

Av Elin - 15 december 2014 16:00


Det har snart gått en hel höst med en enorm ångest, mycket tårar, dåligt självförtroende och skörhet. Jag har nog aldrig gråtit så här mycket som jag har gjort dessa månader, oavsett om jag varit glad eller inte. Jag har nog heller aldrig känt mig så ensam som jag gjort denna höst, för att jag för första gången på länge inte kan sätta ord på det jag tänker och känner, att allt låter helt galet och att allt kommer ut på fel sätt när jag försöker förklara eller skriva av mig. "Bryt ihop och kom igen" sa den ena, "it´s all about attitude" sa den andra, "det är okej att känna" sa den tredje, "du kommer gå in i väggen" sa den fjärde. Ibland är det inte så lätt att komma igen. Ibland bryter jag ihop flera gånger på en dag men kommer fortfarande inte igen. Ibland kan jag inte styra över mina känslor och Ibland så tar det ett bra tag innan man orkar och klarar av att bygga upp det som har rasat.


Jag har varit så otroligt skör under dessa månader och mitt tålamod och min koncentration har varit på noll. Men ändå så har jag pressat mig själv att gå upp på morgonen efter 4-5 timmars sömn och prestera till max i allt jag gör, jag har ignorerat migrän, yrsel och att kroppen egentligen skulle må bäst av att ligga i sängen en hel dag, allt för att sen inte kunna sova natten därpå för att jag inte presterat bra nog. Jag har hittat saker att göra för att slippa vara hemma och känna mig svag de dagar som jag egentligen är ledig på och jag har knappt kunnat sitta stilla i 15 minuter. Det är ett under att jag har klarat av skola, ridsport, vänner och allt annat som ska hinnas med. Det är knappt att jag gjort det. Förlåt till alla som ändå har stått ut med mig.


På onsdag så åker jag till USA. Jag hoppas verkligen att jag klarar av att släppa allt hemma i Sverige och inte tänka på alla måsten. Jag hoppas också att jag kommer hem som en mer positiv och en gladare Elin. Inte för att jag inte har varit glad under hösten, för det har jag verkligen också varit. Men att jag kommer hem och känner att jag inte behöver ligga på topp hela tiden. Att jag inte kan vara bäst på allt jag vill och att jag varje kväll kan känna mig nöjd med mig själv när jag ska gå och sova. Jag har så otroligt fina människor runtomkring mig som har peppat och stöttat mig denna höst och jag är evigt tacksam över det, jag önskar att jag någon gång kan ge tillbaka till dem för det är de värda tusen gånger om! <3

 
 
Ingen bild

Peter

16 december 2014 02:31

Ha en trevlig resa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards