lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Elin - 7 oktober 2013 13:37


Hej på er vänner! Är verkligen måndagsseg idag känner jag. Klockan stod på 7 imorse och det var som vanligt segt att komma upp. Var sjukt trött hela dagen igår och var trött när jag gick och la mig för att sova, men den gick det över och jag tror inte att jag somnande förs vid 1, halv 2, jobbigt! Men det var bara att traska upp i morse, hur trött jag än var. 


Idag var det dags för första lektionen på den nya kusen, läroplansteori, pedagogisk dokumentation och bedömning. Känns som en väldigt intensiv kurs, inte bara för att den är lagt under en månad bara utan att det är mycket att läsa och skriva i denna kurs. Känns helt plötsligt ganska onödigt att man var ledig typ hela förra veckan...ibland så tycker jag att det känns som att denna utbildning skulle kunna kortas ner en termin om man körde lite mer intensivt hela tiden. Men nu är det som det är och som tur är så går tiden väldigt fort så snart är jag minsann klar! Det gäller att se det positivt ;).


Nu är jag iallafall hemma sedan en timme tillbaka. Har precis ätit lunch, rester från gårdagens middag och sitter i soffan just nu och tittar på Wallander. Ikväll är det dags för Helen Sjöholms konsert, woho! Kram på er vänner!



Av Elin - 6 oktober 2013 21:01


Nu är det en sån natt som cancern tar över. En natt där hypokondrin är stark och jag tycker mig ana att jag har ont exakt överallt och att allt är cancer. En natt där pulsen slår fortare och fortare för att allt jag tänker på är hur jag kommer att må efter återbesöket den 14 augusti. Kommer jag vara lättad eller kommer jag vara helt nedbruten? Jag tänker på vilket humör jag kommer vara på i stallet samma kväll, kommer jag vara lycklig eller kommer jag bryta ihop? Klarar jag ett dåligt besked? Vad kommer jag att göra? Jag har så himla många frågor som jag vill ha svar på och jag vill veta nu. Inte om tre veckor utan NU!

Av Elin - 6 oktober 2013 16:24


"Drömmar kan komma efter 40 och inte alltid när man är 25 då man tycker att allt ska hända."
- Peter Jöback

Av Elin - 6 oktober 2013 13:07


Men hej på er vänner. Ledsen att jag inte har tittat in här förs nu, men jag kommer till det snart. Gårkvällen var verkligen superlyckad! Monica Z var huuur bra som helst, har ni inte sett den än så gör det! Så otroligt vackra kläder alla hade och allt, både Lisa och jag älskar ju vintage så vi satt där och dreglade under hela filmen hehe. När filmen var slut så drog vi vidare till Carmen och satte oss där och pratade om livet och kärleken, som vi alltid kommer in på när vi pratar ut med varandra. När vi båda tyckte att det blev lite för stimmigt där så tog vi en promenad till Lisas favvo ställe och tog varsitt glas champagne, lyx! Senare på kvällen kom även Lisas bror med vän och hängde lite med oss. Lisa och jag tog sista tåget hem sen och vid 0230 ungefär så låg jag väl äntligen i sängen för att sova.



Nu till dagen, vilken skitdag det har varit! Vaknade vid 6 och hade e sån sjuk jäkla mensvärk! Det var flera år sedan som jag hade så ont så jag blev verkligen chockad. Bättre blev det ju inte när jag visste att jag var tvungen att gå upp vid 7 för att åka till Täby för att ha möte med DUS, pappa var så gullig att han lovade att skjutsa mig dit när han såg hur dåligt jag mådde eftersom jag kände att jag var tvungen att vara där som ordförande, men det slutade med att jag spydde två gånger för att jag hade så ont så jag var tvungen att ringa och säga att jag inte kunde komma. Nej, det berodde inte på att jag drack yttepytte lite alkohol i går kväll, utan det berodde på att jag hade så ont, därför spydde jag! Senast jag mådde så här var fan i 2an eller 3an i gymnasiet, så det var ju jäkligt surt att det blev just idag som detta kom tillbaka! La mig iallafall och sov när jag hade ringt och sagt hur jag mådde och sov till 1230 och nu har jag precis ätit en korv och druckit nyponsoppa. Mår som ni förstår mycket bättre, men har lite som träningsvärk i magen nu istället, illamåendet kommer och går beroende på hur ont jag har i magen, men förhoppningsvis så går detta över till imorgon! Då är det skola och Helen Sjöholm efter det!


Av Elin - 5 oktober 2013 16:56


Hej på er kompisar, ledsen att jag inte har tittat in här tidigare, men jag har helt enkelt haft fullt upp ;). Dagen började med att jag vaknade av att ytterdörren slogs igen, kollade klockan och den var 11, ångest! Ska upp tidigt imorgon så det kommer bli en jobbig morgon imorgon. Menmen, det är bara att bita i det sura äpplet och gå upp imorgon.

Även om jag fortfarande var sjukt trött när jag vaknade så gick jag upp, mådde lite illa i början men det gick över efter några timmar, satte mig i soffan och vilade lite och kollade på idol. Vid ca 14 så kom Rebecka hem till mig för att fika, blev bullar och saft, går alltid hem hos oss hehe ;). Det var ett tag sedan vi sågs så det var på tiden!

När Rebecka hade gått vid 16 så fixade jag i ordning mig för en kväll med Lisa, så nu sitter jag i Spånga och väntar på tåget...haha bloggar här ifrån igen! Lisa och jag ska först kolla på bio, Monica Z blir det, sen tar vi nog ett glas vin någonstans på söder, mys! Nä hörni, ha en bra lördagskväll nu, det ska jag ha. Puss!


Av Elin - 4 oktober 2013 18:57


Hej vänner. Sitter just nu på perrongen i Spånga och väntar på tåget, som självklart är sent. Min fredagskväll blev inte alls en lugn hemmakväll framför TVn, utan det blir en lugn kväll framför TVn hemma hos Sofi istället, Sara om du läser detta så ja, jag kramar om hela din familj lite extra åt dig ;).

Idag vaknade jag med världens mensvärk så har gott och dragits med den hela dagen, har nästan slumrat till i soffan säkert tre gånger för jag har varit så trött på grund av det haha. Annars så har jag tittat på film hela dagen, ätit kanelbullar och tyckt synd om mig själv. Fast vilken tur att Carola finns så man blir lite gladare ;)! Nu ikväll så fick jag ett samtal från Sanna, tydligen så skulle det vara tänkt att jag ska vara på lillsved natten till på söndag, men dessvärre så har jag ju planerat in annat så jag förstörde hela helgen för henne, stackare! Jaja, jag hoppas jag kan gottgöra henne senare på något sätt. Ska försöka släppa det just nu och inte ha så dåligt samvete över det, nu är det som det är.

Nä vänner, nu ska jag.....ja vad ska jag göra? Tåget är fortfarande sent så kan inte göra något annat än att sitta här och lyssna på Carola. Ha en bra fredagskväll nu, puss!

Av Elin - 4 oktober 2013 13:25



Idag måste vara den bästa dagen på hela året. Man kan äta kanelbullar exakt hela dagen utan att få dåligt samvete. Nyss åt jag min första, men det lär bli fler framåt kvällen ;).

Av Elin - 3 oktober 2013 19:59

 

Vänner! Har ju helt glömt bort att berätta vart jag befinner mig på Måndag klockan 1930. För typ ett halvår sedan så bokade jag biljetter till Helen Sjöholms konsert. Hon åker ut på en turné nu med start imorgon där hon sjunger blandade låtar från hennes karriär. Jag som älskar Helen kunde inte låta bli att boka två biljetter direkt när jag såg datumen. Pappa och jag (äntligen fick jag med pappa haha) kommer alltså befinna oss på Rival på tredje raden parkett på måndag klockan 1930, can´t wait!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards