lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Elin - 10 oktober 2013 15:42


Men hörni! Var så inne i att jag skulle börja plugga när jag skrev det senaste inlägget så glömde ju skriva om det viktigaste. På lördagkväll kommer jag och Sofi att befinna oss i TV4studion för att se Körslaget live, det är Carolatema och gissa vem som kommer dit dagen till ära? Självklart så gästar Carola programmet, woho! Är så galet glad att jag kommer dit och denna gång så hoppas jag verkligen att jag får chans att få en bild på mig och Carola! Gud vad jag längtar!


Av Elin - 10 oktober 2013 13:12



Hej vänner. Ledsen att jag inte har tittat in här tidigare, men det har varit fullt upp. Just nu sitter jag i soffan och ska alldeles strax öppna kursböckerna och börja plugga lite. Det blev en hemmadag idag hela dagen eftersom jag inte behövde åka till säby och ta Palette. Så tänkte ta denna dag till att plugga och försöka bli lite mer klokare efter gårdagens lektion som var ganska snurrig.


Har just nu lagt på efter ca 40 minuter i telefon med Sofi, alltid så härligt att prata med henne. Mycket skratt och ett jättebra samtal om Gud, nu när jag har lagt på så känner jag att jag har jätteont i mitt pekfinger haha, det blir sån när man pratar i telefonen för länge ;). Nä vänner, dags att sätta igång med skolarbetet. Ha en bra sag, puss!



Av Elin - 9 oktober 2013 22:03


Ridlektion ikväll, Onsdagsnöjet lixom ;). Åh, är så himla glad att jag fortfarande håller igång ridningen efter 15 år! Blev Billy denna vecka med. Tog en tur ute vid paddocken innan vi satte igång, är glad att hästarna ser bättre än vad vi gör i detta mörker haha.


Började med lite halter vid varje bokstav och tyckte att han lyssnade riktigt bra i början. Efter det så ökade och minskade vi skritten vid varje bokstav och tillsist så travade vi och sen skulle vi ksritta två steg vid varje bokstav för att sedan komma i trav igen. Tyckte att han lyssnade helt okej i mellanåt i traven, ibland var jag lite otydlig mec skänken och håll tillbaka honom lite för mycket i munnen men det gick ändå bra för det mesta.


Efter det så red vi på diagonalen och skulle flytta undan och göra skänkelvikningar, sedan skulle vi skritta några vanliga raka steg för att sen fortsätta med att flytta undan. Då valde jag att sätta på gummisnodden så jag fick lite mer stöd. I början så gjorde vi övningen i skritt, för mig är det svårare att flytta höger skänkel men jag har kommit fram till att jag ska börja att flytta undan vänster så är han mer med på noterna sen under höger och så blev det denna gång. Jag fick till några fina skänkelvikningar så länge ajg tänkte på hea tiden att inte dra i innertygeln så mycket. Det är ju ltie knepigt med min tygel, men det går ju! Efter det så gjorde vi samma sak i trav och där fick jag till några jättejättefina skänkelvikningar när jag flyttade undan höger, synd att jag tappade honom i slutet bara men riktigt bra blev dom som jag fick till! 


Efter det så samlades vi på volterna och jobbade på små och stora voltspår och sen lite galopp i båda varven. I Höger så kan han ha lite svårt att fatta men tyckte ändå att han lyssnade väldigt bra! Sen hade jag gärna velat ha mer flyt och en mer taktfull galopp när han verkligen sköt ifrån med bakbenen mer, men det beror på att jag har svårt att hitta takten i högerskänkeln, men det är bara att öva öva öva! I vänster så gick det inte riktigt som jag ville, att hålla igång galoppen och få ett bättre flyt det går bättre i vänster, men jag har lite att jobba på att hålla formen på honom i galoppen, där han lätttar upp huvudet. 


I slutet så travade vi av dom lite, hade velat ha honom i en lägre form men annars så tyckte jag att han travade på i en bra takt. Billy var heeelt genomblöt när jag hoppade av trots att jag inte tyckte att det gick så bra idag, men något kanske var helt okej ändå, han jobbade ju faktiskt på bra! Nä, jag är missnöjd med mig själv denna vecka, hade kunnat rida och kämpa bättre. Får ta nya tag nästa vecka istället ;).

Av Elin - 9 oktober 2013 17:18


Hej på er för andra gången denna dag ;). Har ni haft en bra dag? Min dag har varit jättelång känns det som. Åkte in till SU så jag var där vid 12 och åkte därifrån vid typ 16 så så många timmar har man ju inte varit där, men det känns som att man har varit där från 9-16 lixom. Men det kanske är för att lektionerna är ganska dåliga, har en lärare som jag hoppas jag slipper i resten av utbildningen, hon är inte hemsk men det känns inte som att hon vet riktigt vad hon pratar om och man får ingen hjälp av henne. Kanske för att kursen egentligen är så filosofisk, "det finns inga rätta sva"r säger hon hela tiden, eller "det beror på hur just DU tolkar begreppet" men om det inte finns några rätta svar, hur kan man då bli underkänd på examinationen senare? Ja, en väldigt flummig kurs med andra ord! Synd, med tanke på att det är intressanta saker vi tar upp egentligen.


Nu är jag iallafall hemma, har precis kokat en skål pasta till mig själv. Ja, en skål, jag kan inte äta pasta på en platt tallrik haha! Sked är ett pluss att äta med oxå, en liten parantes bara ;). Vid 19 ca åker jag till stallet för en ridlektion, imorgon blir jag ledig från Palette utan jag tar henne en dag nästa vecka istället, vilken tur att det är Mimmi som äger Palette då vi båda pluggar men ändå är rätt så flexibla, då kan man turas om på ett lättare sätt ;). Nä hörni, nu ska jag koncentrera mig på maten istället, återkommer senare ikväll om en update om ridlektionen, puss!


Nu är det höst vid BUV!

Av Elin - 9 oktober 2013 10:27


God förmiddag på er vänner, eller god morgon kanske det till och med är får några. Idag är det skoldags. Åker in till SU en timme tidigare för att träffa mitt SA-lag och diskutera litteraturen som vi har läst till idag, kan verkligen behövas haha! Behöver nog en ordlista till denna kurs så jag förstår alla svåra begrepp. Vaknade pigg, nej nu ljög jag, vaknade väldigt trött imorse men av någon anledning så gick jag upp och började sjunga och dansa direkt, tror jag ska somna till Carola varje natt så man vaknar glad varje dag :).


Just nu sitter jag i soffan och lyssnar på svenska gamla godingar, funderar på om jag ska ta något att äta på en gång, eller åtminstone göra något att ta med mig till skolan. Blir sen hem idag, eller kommer hem vid 17 typ, sen blir det att göra middag för att sedan åka vidare till stallet för en ridlektion. Nä, mat var det jag! Ha en bra dag goingar, puss!

Av Elin - 8 oktober 2013 21:24


 

Åh vad jag vill ha dessa skor från eurosko!

Av Elin - 8 oktober 2013 17:48


Hej på er vänner. Idag har det varit en pluggdag för min del. Eftersom det är ganska mycket skrivning i denna kurs så har jag helt enkelt fått börja planera varje vecka lite bättre, dom dagar jag kan vara hemma och ta det lugnt eller göra annat och dom dagar då jag måste vara hemma och plugga typ hela dagen. Idag blev det plugg mellan ca 12-15, vet inte om jag har blivit så mycket klokare idag, den ena kursboken är så grymt dålig och när man i ett stycke har läst ca 10 ord som man inte vet vad det betyder så slutar man tillslut att försöka förstå. Men förhoppningsvis så blir jag klokare efter seminariet imorgon.


Har inget som helst sug för att blogga just nu känner jag, vet inte riktigt vad jag ska skriva när jag har haft sånna här dagar, känns så otroligt ointressant för er som läser haha. I helgen är det iallafall dags att jobba igen, var ett tag sedan nu och det blir en hel helg med övernattning denna gång. Ska bli riktigt kul! Nä hörni, nu känner jag att det är dags att lägga av med skrivandet, annars blir det bara massa trams. Kram på er!

Av Elin - 7 oktober 2013 23:00


Hej vänner. Nu är jag hemma, tvättat bort allt smink och sitter i myskläder i soffan och smälter kvällens upplevelse. Ikväll har jag ju som sagt varit på konsert. Helen Sjöholm är ute på turné just nu och idag var det första dagen i Stockholm, på Rival. Sist jag var där så var jag även då på Helen Sjöholms senaste turné. Konserten var iallafall hur bra som helst! Det var låtar blandat från hennes karriär och annat, Billy Joel, BAO, musikaler, Svenska visor, ja allt man nästan kan tänka sig.


Varje gång jag ser Helen live så blir jag påmind om vilken otrolig musikalitet hon bär på! Hon har en röst som är helt otrolig och en dynamik i rösten som jag vet inte vad! Det märks att hon är en otrolig duktig skådespelerska oxå då hon sjunger varje låt med lite berättarröst och teater, så himla kul att se! Jag kan egentligen inte välja ut det bästa från kvällen, efter två timmar så hade det blivit ett antal låtar som ni förstår haha. 


Kvällen kunde inte avslutas på ett bättre sätt än att jag fick båda autograf och bild. Denna bild har jag väntat på i ca 10 år och idag så fick jag äntligen en bild på oss, även om den inte var så jättebra. Fina fina Helen <3. Tyvärr så fick man inte ta kort under konserten, men bjuder på tre bilder från kvällen.


I 10 år så har jag väntat på denna bild och ikväll blev det äntligen av! Något dålig, men ändå en bild. På oss. På mig och Helen Sjöholm. En av mina tre största idoler. Är så tacksam över mina idoler som är så otroligt begåvade, smarta och fina på deras egna olika sätt. Trots mina snart 22 år så är jag stolt över att jag fortfarande håller fast vid att ha idoler i mitt liv, dom har räddat mig i många olika situationer. Ikväll har jag fått njuta av Helen Sjöholms underbara musikalitet och humor i ca 2 timmar. Jag kommer att somna lycklig ikväll!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards